آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
تجارت و تولید
۷
گزیده

انبارها مملو از موادغذایی است

رئیس اتحادیه بنکداران کشوری موادغذایی با تاکید بر اینکه انبارهای موادغذایی مملو از کالااست، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری ارتباطی به کمبود کالایا افزایش قیمت موادغذایی ندارد.

قاسمعلی حسنی درخصوص شایعاتی که درباره افزایش قیمت موادغذایی پس از انتخابات ریاست جمهوری مطرح است، گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی به لحاظ کمبود کالای موادغذایی وجود ندارد.

وی افزود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هیچ ارتباطی به کمبود کالایا افزایش قیمت موادغذایی ندارد. درحال حاضر ذخایر شکر و برنج وارداتی از منابع امریکا، آرژانتین و هند به اندازه کافی وجود دارد.

وی تصریح کرد: روغن خوراکی به جز در بسته بندی حلب، مشکلی در بازار وجود ندارد و به حالت عادی برگشته است.

حسنی گفت: بازار لبنیات در تعادل کامل است و غیر از کره که مشکلاتی درخصوص تخصیص ارز مرجع دارد و در حال حل شدن این مشکل است، دیگر مشکلی نداریم. در مواد کنسروی و محصولات سلولزی مشکلی در بازار احساس نمی شود و بازار در شرایط عادی است.

رئیس اتحادیه کشوری بنکداران موادغذایی گفت: برای تامین موادغذایی مورد نیاز ماه مبارک رمضان به ویژه پنیر و خرما اقداماتی صورت گرفته است تا بازار ساماندهی لازم را داشته باشد.

وی افزود: درخصوص مواد غذایی فرآورده های آردی نظیر ماکارونی نیز مشکلی وجود ندارد و کالابه وفور در بازار موجود است. انبارهای موادغذایی مملو از کالااست و هیچ مشکلی به لحاظ تامین موادغذایی وجود ندارد.