آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
بازار سرمایه
۸

طرحی جامع برای صیانت از حقوق شرکت های بورسی در راه است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ایجاد طرحی جامع و مجزا برای دفاع از حقوق دولتی شرکت های بورسی خبر داد و گفت: با تصویب این طرح تمام حقوق شرکت ها حفظ خواهد شد و هرگونه تغییر نرخ آن ها در آن گنجانده می شود.

محمدرضا پور ابراهیمی با بیان مطلب فوق افزود: بررسی های مقدماتی برای تدوین این طرح انجام شده که در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، در اواخر تابستان امسال اجرایی خواهد شد.

وی درخصوص افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و تصمیم مجلس اظهار داشت: دولت تصویب کرد نرخ خوراک و فروش پتروشیمی ها از این پس به قیمت روز باشد، اما این مصوبه قطعی نیست و در واقع این مصوبه باید در مجلس به تایید نمایندگان ملت برسد و اگر مغایرت قانونی در آن دیده شود به احتمال زیاد در مجلس شورای اسلامی تایید نخواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت معدنی ها نیز گفت: ابتدا باید سلسله جریان قیمت گذاری شرکت های معدنی اصلاح شود تا قیمت نهایی تولید محصولات با قیمت تحویلی به شرکت های فولادی بر مبنای واقعی صورت گیرد.پورابراهیمی ادامه داد: در نتیجه این اصلاح قیمت، نه تنها قیمت گذاری مناسب انجام خواهد شد بلکه شفافیت اطلاعاتی شرکت ها افزایش یافته و به دنبال آن سودآوری آن ها بالاخواهد رفت.