آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
پایتخت
۲۷

ایستگاه

نقش موثرتعاونی های تولید روستایی در توسعه پایدار کشاورزی

شرکت های تعاونی تولید روستایی، نقش موثری در توسعه پایدار بخش کشاورزی و افزایش کمی و کیفی تولیدات محصولات این بخش دارند.

سیدحامد امیر آبادی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قدس افزود: اصلاح ساختار نظام بهره برداری، ارتقای بهره وری عوامل تولید، تخصیص و بهره برداری بهینه منابع، بهبود وضعیت معیشتی و افزایش توان اعضای تعاونی ها از دیگر مزیت های شرکت های تعاونی تولید روستایی است.

وی تصریح کرد: شرکت های تعاونی تولید روستایی می توانند زمینه مشارکت جدی تر روستاییان را به منظور افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در بخش هایی همچون زراعی، باغی، دامی و آبزیان فراهم کنند و از مشکلات و معضلات کشاورزان در زمینه های مختلف بکاهند.

امیر آبادی زاده با تاکید بر لزوم حمایت و پشتیبانی جدی تر از این مجموعه های تولیدی، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید اقدام ها و فعالیت های جدی تری در این زمینه انجام گیرد تا شاهد رونق اقتصادی در بخش های مختلف کشاورزی باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی قدس با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی تولید روستایی در آینده نزدیک در این منطقه، اظهار امیدواری کرد با تحقق این موضوع، شاهد ساماندهی فعالیت بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان باشیم.

عملیات اجرایی پل غیر همسطح ورودی شهرستان قدس شتاب گرفت

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری قدس، گفت: با پیگیری های انجام شده، عملیات اجرایی پل غیر همسطح ورودی این شهرستان در روزهای اخیر، شتاب گرفت.

رحمان علیزاده در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان قدس، افزود: باتوجه به اختصاص بخشی از اعتبار، عملیات اجرایی مسیر خروجی این پل شتاب بیشتری گرفت و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی، کمبود اعتبار را از مهمترین دلایل کندی روند عملیات اجرایی این طرح اعلام کرد و گفت: مسئولان مربوط با همه توان در تلاش هستند تا شرایط مطلوبی را برای تردد شهروندان فراهم و رضایت آنان را در این زمینه جلب کنند.

علیزاده با اشاره به راه اندازی مرحله نخست تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان در آینده نزدیک، از مسئولان این بخش خواست شرایط را برای مصرف در بخش کشاورزی از پساب های جمع آوری شده، فراهم آورند.

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری قدس با اشاره به کندی روند احداث ساختمان های اداری این شهرستان همچون ثبت احوال، اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبارهای لازم شاهد بهره برداری این مجموعه ها در سال جاری باشیم.