آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
پایتخت
۲۷

بدون تیتر

اول اینکه

خودروهای دودزا، پلاک اعزام به تعمیرگاه می گیرند. سرهنگ جمال بذرافشان جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به آغاز طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دارای نقص فنی، از ابتدای هفته در 35 نقطه تهران کنترل فنی خودروها توسط ماموران راهور انجام می گیرد. این طرح تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت، بنابراین رانندگان این وسایل نقلیه 10 روز مهلت دارند، نسبت به رفع نقص فنی و گرفتن معاینه فنی اقدام کنند و بعد از بازدید کارشناس راهور و تایید برطرف شدن نقص فنی خودرو، پلاک آن ها تحویل داده می شود.

دوم اینکه

شهرداری پاسخگوی ساخت و سازهای غیر مجاز در تهران باشد. این درخواست حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه وعمران شورای شهراست. وی با اشاره به این که بارها این سوال را از معاونت شهرسازی پرسیده ولی قانع نشده است، گفت: ترجیح می دهم این موضوع را از شخص شهردار پیگیری کنم چرا که بررسی اسناد نشان می دهد کنترل مضاعف توسط شهرداری برساخت و ساز های شهر در زمان شهرداران قبلی هم وجود داشته ولی در چند سال اخیر، شهرداری از انجام این کار شانه خالی می کند. در حالی که قانون مقررات ملی ساختمان هم پیگیری هر گونه تخلف در ساخت و ساز را برعهده شهرداری قرار داده است.

سوم اینکه

تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری ها. صفر علی براتلو معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران دراین باره گفت: ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری ها تشکیل شده و برای هر شهرستان قاضی ویژه ای پیش بینی شده است تا به جرایم انتخاباتی رسیدگی کند. برای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران حدود هزار شعبه به صورت الکترونیک فعالیت می کنند که در این باره نیز خدماتی ارائه می شود.

چهارم اینکه

نتایج آزمون سمپاد دانش آموزان تهرانی امروزاعلام می شود. سعید هیبتی رئیس مرکز استعدادهای درخشان آموزش و پرورش شهر تهران در این باره گفت: شهر تهران برای تمامی مقاطع و جنسیت پذیرش به تفکیک دانش آموزان دختر و پسر 4550 نفر ظرفیت تعیین کرده است و داوطلبان می توانند از طریق مراجعه به همان سایتی که ثبت نام کرده اند، نتایج آزمون سمپاد و مدارس نمونه دولتی را مشاهده کنند.