آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
پایتخت
۲۷
گفت وگوی ویژه

مسئول آبرسانی به طرح مسکن مهر استان مطرح کرد: پیشتازی آبفا در تکمیل زیرساخت های مسکن مهر

تکمیل واحدهای ملی مسکن مهر و واگذاری واحدهای تکمیل شده به متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند، یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان است و دستگاه های اجرایی مختلف در تلاشند زیرساخت های این طرح را هرچه زودتر آماده سازند.

دراین باره قائم مقام مدیرعامل و مسئول آبرسانی به طرح های مسکن مهر آبفای استان تهران به خبرنگار اظهار می دارد: تامین آب آشامیدنی و ساماندهی فاضلاب واحدهای مسکن مهر یکی از سرفصل های مهم فعالیت های اجرایی آبفای استان تهران است و این شرکت به عنوان بزرگ ترین حوزه تامین، تصفیه و توزیع آب در کشور سهم عمده ای در تامین زیرساخت های حیاتی این طرح ها بر عهده دارد.

مهندس امیر کمالی خاطر نشان می کند: بیشترین طرح های مسکن مهر در استان تهران واقع شده است که این مساله، مسئولیت شرکت آب و فاضلاب استان تهران را دوچندان می کند و بر همین اساس، این شرکت یکی از پیشتازان امر تامین زیرساخت های مورد نیاز این واحدهاست.

قائم مقام مدیرعامل و مسئول آبرسانی به طرح های مسکن مهر آبفای استان تهران تصریح می کند: در حال حاضر مسکن مهر پرند به عنوان پایتخت مسکن مهر ایران دارای 96 هزار واحد با شبکه آبی به طول 265 کیلومتر و مخزنی به مساحت 98 هزار مترمکعب و شبکه جمع آوری فاضلاب به طول 180کیلومتر است.

وی می افزاید: این در حالی است که شهر پردیس با تعداد 15هزار و 775 واحد و 16 کیلومتر شبکه توزیع آب و 8کیلومترطول شبکه جمع آوری فاضلاب و مخزنی با حجم هفت هزار متر مکعب در مقام دوم فعالیت های زیر ساختی شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

کمالی یادآور می شود: آبفای استان تهران علاوه بر این دو شهر، در دیگر شهرهای استان تهران مانند اسلام شهر، رباط کریم، فردوسیه، صفادشت، دماوند، فیروزکوه، حسن آباد، فرون آباد، پاکدشت، پیشوا و شریف آباد فعالیت های لازم برای تامین آب شرب مورد نیاز و جمع آوری فاضلاب واحدهای مسکن مهر استان تهران را در دست انجام دارد که این اقدام ها شامل ایجاد و بهسازی 223 کیلومتر شبکه توزیع آب، 46 کیلومتر شبکه فاضلاب و 59 هزار و 100 متر مکعب

مخزن است.

وی ابراز امیدواری می کند با تکمیل مابقی زیر ساخت های مسکن مهر در شهرهای استان تهران متقاضیان بتوانند واحد های خود را دریافت کنند.