آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
آتیه
۲۰
نگاه

نگرانی کمیته امداد از ادغام سازمان های بیمه گر

از آنجا که ادغام سازمان های بیمه گر با سازمان بیمه سلامت یکی از برنامه های پنجم توسعه است و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز به عنوان یکی از چهار سازمان اصلی بیمه گر در این چارچوب قرار دارد لذا مدیرکل بهداشت و بیمه های اجتماعی این نهاد از ادغام این سازمان ها ابراز نگرانی کرد و در گفت وگو با معایب اجرای این طرح را برشمرد که در زیر می خوانید.

مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) به بحث پرداخت هزینه های کلی برای درمان برخی مددجویان اشاره کرد و افزود: این نهاد در بسیاری مواقع ازجمله تحت پوشش قرار دادن داروهای گرانقیمت و عمل های جراحی سنگین که در تعرفه های بیمه های دیگر نیست در جهت خدمت به مددجویان طرح بیمه های تکمیلی را طراحی کرده است.

ناصر ایروانی منش با بیان این که کمیته امداد در طراحی بیمه تکمیلی بسیاری از خدمات جانبی درمان را برای بیمه شده ها تحت پوشش قرار می دهد، افزود: این خدمات شامل هزینه های مربوط به تهیه پروتزها، مابه التفاوت های درمان و حتی اسکان مددجویان است که از روستاها و سایر شهرها به مراکز استان ها برای درمان مراجعه می کنند.

این مسئول تصریح کرد: با اجرای طرح شبکه های روستایی از سال 84 در کشور بیمه های مددجویان روستایی از امداد جدا شد و تحت پوشش بیمه های خدمات درمانی روستاییان قرار گرفت. ایروانی منش ادامه داد: با این اقدام تنها ارائه خدمات پایه درمانی برای روستاییان درنظرگرفته می شود و آن ها از مزایای استفاده از بیمه تکمیلی محروم هستند، بنابراین وضعیت درمانی چندان مناسبی ندارند. با این وجود امداد به صورت موردی از محل درآمدها در این زمینه برای روستاییان خدمات درمانی را فراهم می کند. وی همچنین از ادغام سازمان های بیمه گر ابراز نگرانی کرد و افزود: در صورت ادغام سازمان های بیمه گر امکان تکرار تجربه تلخ انتزاع بیمه روستاییان از افراد برای سایر مددجویان نیز وجود دارد به همین دلیل نگرانی هایی از سوی امداد وجود دارد. مدیرکل بیمه های اجتماعی کمیته امداد یکسان دانستن دهک های پایین جامعه با دهک های بالابه لحاظ بهداشت و درمان را اقدامی ناشایست دانست و تاکید کرد: نباید چنین باشد زیرا این اقدام ظلم به افراد طبقه محروم در بازار سلامت است.