آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
زندگی
۱۹
بهداشت

خوراک مو

داشتن موهای پرپشت و خوش حالت برای مرد و زن اهمیت دارد و از هیچ توصیه ای نمی توان چشم پوشی کرد، پس بهتر است با مواد غذایی مفید برای سلامت مو هم آشنا شویم.

چای سبز، گردو و ماهی سالمون به علت داشتن پلی فنولز و امگا 3 علاوه بر تقویت قلب و مغز موجب شادابی مو هم می شود. اگر مبتلابه شوره سر هستید، سر خود را با چای سبز شست و شو دهید تا از بروز قارچ های شوره زا پیشگیری شود.

میوه هایی با رنگ های شاد مانند هلو، توت فرنگی، انبه، کیوی و گوجه فرنگی غنی از ویتامین C است. ویتامین C پوست را هم سفت می کند.

لوبیا و غلات سبوس دار غنی از ویتامین های B به ویژه B6 و اسید فولیک است که در خون رسانی به فولیکول های مو موثر است. این ویتامین رشد مو را تقویت و ریزش مو را کند می کند.

اسفناج و کلم بروکلی هم منبع عالی ویتامین های A و C است که در تولید چربی طبیعی پوست سر که نرم کننده طبیعی هم به حساب می آید، موثر است.

همچنین در طب چینی برای تیره نگه داشتن طولانی تر مو از دانه کنجد استفاده می شود.

میوه و روغن آووکادو هم از تولید دی هیدرو تستسترون (DHT) که فولیکول های مو را از بین می برد، پیشگیری می کند، اما برای حفظ سلامت مو باید از مصرف چربی حیوانی پرهیز کرد، زیرا موجب تولید DHT بیشتر شده و در نتیجه به فولیکول های مو آسیب می رساند.