آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۱۵
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۹

افتتاح بیمارستان کوهبنان با حضور استاندار کرمان

با حضور استاندار کرمان و مقامات محلی، بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان کوهبنان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، با حضور استاندار کرمان، فرماندار و امام جمعه کوهبنان، مرکز بهداشت و درمان کوهبنان افتتاح شد، کلنگ زنی این مرکز از سال 85 با 750 مترمربع زیربنا و صرف هزینه 120 میلیارد تومان آغاز شده بود.

مرکز بهداشت و درمان کوهبنان دارای واحدهای بهداشت محیط، آموزش، پیشگیری از بیماری های واگیردار، بهداشت روان، بهداشت خانواده، بهداشت مدارس و غیره است.

هادی ارشادی مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان از پیشرفت 85 درصدی این بیمارستان خبر داد و گفت: بیمارستان کوهبنان 2 هزار و 975 مترمربع زیربنا دارد که محوطه سازی آن 75درصد پیشرفت داشته است.

وی با تذکر اینکه، در انجام کار این مرکز از سال 88 تاکنون 5 میلیارد و 895 میلیون تومان هزینه شده و کمبود اعتبار بالغ بر 2 میلیارد تومان دارد تصریح کرد: پنج اتاق عمل، اورژانس، سیستم گرمایشی هواساز و سیستم سرمایشی کولر آبی در این بیمارستان تعبیه شده است.

ارشادی با بیان اینکه 14 هزار و 261 مترمربع محوطه سازی و 900 متر حصارکشی انجام گرفته است، ابراز کرد: نگهبانی، پست برق، دیزل، ژنراتور، منبع سوخت با گازهای طبیعی در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار فارس استاندار کرمان مزارع پرورش کبک در کوهبنان را نیز بازدید و افتتاح کرد.

مهدی مسعودی مدیر جهاد کشاورزی کوهبنان با اعلام اینکه این شهرستان در کشور رتبه نخست تولید و بسته بندی کبک را دارد، گفت: حدود 18 مزرعه پرورش کبک در این شهرستان وجود دارد و با توجه به آب و هوای کوهستانی زمینه مساعد برای پرورش ماکیان نیز در کوهبنان فراهم است.

مسعودی از افتتاح گاوداری کوهبنان با حضور استاندار کرمان خبر داد و تصریح کرد: با اعتبارات و حمایت ستاد توسعه کشاورزی استان 190 میلیارد تومان برای خرید 19 راس گاو شیرده هزینه شده است.