آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۱۵
اخبار خارجی
۱۲

پرتاب گاز های سمی به سوی مردم بحرین در خیابان های منامه

سرویس خارجی-

تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین در منامه و دیگر مناطق این کشور با یورش نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

صدها تن از مردم پایتخت بحرین و همچنین شهرهای دیگر بحرین در اعتراض به ادامه سیاست سرکوب رژیم آل خلیفه و اخراج کارمندان شیعه از ادارات تظاهرات کردند که با یورش مزدوران آل خلیفه مواجه شدند.

تظاهرکنندگان در حالی که شعار «مرگ بر آل خلیفه» سر می دادند با پرتاب کوکتل مولوتف از خود دفاع می کردند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی رژیم بحرین با استفاده از گلوله های ساچمه ای و گازهای سمی و اشک آور به تظاهرکنندگان حمله کردند که باعث زخمی شدن تعدادی از تظاهرکنندگان شد.

«نادر عبدالامام» فعال سیاسی بحرین در این باره گفت، روند اخراج کارمندان شیعه از سوی آل خلیفه همچنان ادامه دارد و در مقابل نظامیان بازنشسته و خارجی ها به کار گرفته می شوند تا شیعیان به حاشیه رانده شوند.

وی افزود، شیعیان بحرین 65 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند اما آل خلیفه اجازه نمی دهد که در هیچ یک از وزارتخانه های مهم پستی داشته باشند.

وی تاکید کرد: گرچه جامعه جهانی همچنان نظام آل خلیفه را به اصلاحات واقعی و گفت وگوی نتیجه بخش فرا می خواند اما مسئولان رژیم هنوز بر سیاست سرکوب تاکید می کنند.

این فعال سیاسی بحرینی گفت: هیچ نظامی درهیچ نقطه از دنیا مانند نظام آل خلیفه به سیاست سرکوب و به حاشیه راندن اکثریت مردم خود اقدام نکرده است.

گفتنی است نظام آل خلیفه در شرایطی به سیاست سرکوب مردم و معترضان ادامه می دهد که ولیعهد بحرین اکنون در واشنگتن به سر می برد و در محافل مختلف از حقوق بشر و اصلاحات سخن می گوید.