آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۱۵
اخبار خارجی
۱۲

سرگردانی هزاران مسافر در پی اعتصاب کارکنان 7 فرودگاه فرانسه

کارکنان فرودگاه های پاریس، لیون، نیس، مارسی، تولوز و بوردو یک روز پس از اظهارات اولاند مبنی بر پایان بحران مالی و در اعتراض به سیاست های اقتصادی اتحادیه اروپا اعتصاب کردند و در نتیجه هزاران مسافر سرگردان شدند.

کارکنان بخش «مراقبت های پرواز» فرودگاه های شهرهای مختلف فرانسه اعتصاب خود را از دیروز (سه شنبه) آغاز و اعلام کردند تا روز پنجشنبه (فردا) ادامه خواهند داد.

به نوشته واحد مرکزی خبر، سخنگوی هواپیمایی فرانسه در واکنش به این اعتصاب گفت: مدیریت کل سازمان هواپیمایی فرانسه از شرکت های هواپیمایی این کشور خواسته طی این 3 روز اعتصاب، پروازهای خود را به نصف کاهش دهند.

مسئولان پرواز در پاریس نیز اعلام می کنند با آغاز اعتصاب، پروازهای فرودگاه های شارل دوگل و اورلی این شهر به شدت مختل شده و برخی پروازها نیز منحل شده اند. اوضاع در فرودگاه لیون نیزوخیم است طوری که گفته می شود 43 درصد کل پروازهای این فرودگاه لغو و الباقی با اختلال مواجه شده اند.

طبق بیانیه اتحادیه های کاری فرانسه، هدف از برگزاری این اعتصاب سراسری نشان دادن اعتراض به طرح «آزادسازی بخش هوانوردی» کمیسیون اروپاست که در قالب طرح های ریاضت اقتصادی صورت می گیرد. نکته جالب توجه درباره این اعتصاب سراسری این که، کارکنان فرودگاه های فرانسه یک روز پس از اظهارات فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر «پایان یافتن بحران اقتصادی» اعتصاب خود را آغاز کردند!