آرشیو چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۹۴۶
استان ها
۲۳

از گوشه و کنار

افتتاح بازارچه الکترونیکی صنایع دستی استان اصفهان

دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی مقدم: همزمان با رونمایی از تمبر روز جهانی صنایع دستی، بازارچه الکترونیکی صنایع دستی در استان اصفهان افتتاح شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه از مباحث اقتصادی صنایع دستی غافل مانده ایم، گفت: هر صنعتی نیاز به سرمایه گذاری های کلان دارد تا به نقطه درآمدزایی برسد در صورتی که صنایع دستی با کمترین سرمایه گذاری و استفاده از منابع اولیه بومی بدون کمترین حمایت دولتی به درآمدزایی ریالی و ارزی و توسعه پایدار اقتصادی منجر می شود.

احمد ادیب مشکل را در عرضه، تولید و صادرات صنایع دستی عنوان کرد و افزود: گره کار امروز صنایع دستی استان اصفهان مشکلات پس از تولید است، از این رو برای رساندن محصول به دست مصرف کننده باید از راه های نوین استفاده کرد و تجارت الکترونیک یکی از راه های مطمئن و آزموده شده برای فروش صنایع دستی به شمار می آید.

وی افتتاح بازارچه الکترونیک را یک اتفاق خوب در زمینه صنایع دستی استان اصفهان برشمرد و گفت: هنرمندان این صنعت اگر بتوانند محصولاتشان را به خوبی صادر کنند نیازی به کمک های دیگر ندارند؛ چرا که خود می توانند مواد اولیه را تولید کنند.

وی با بیان اینکه تجارت الکترونیکی در حدود یک دهه در کشورهای مختلف وجود دارد، اذعان کرد: امروز صنعتگران ما نیز وارد این عرصه شده اند و می توانند با اطمینان جنس خود را در اختیار این بازار الکترونیکی قرار دهند و با همکاری اداره پست، کالابه درستی به دست خریداران می رسد.

غلامعلی فیض الهی، عضو هیات مدیره اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان نیز رونق گردشگری و فعال شدن سفارتخانه های ایران در کشورهای دیگر را در رونق صنایع دستی کشور مهم برشمرد و صنایع دستی را هویت و شناسنامه هر کشور دانست.

مدیر کل پست اصفهان نیز با بیان اینکه استان اصفهان از جمله استان هایی است که از سال 82 خرید و فروش الکترونیکی را آغاز کرد و در این زمینه نیز رتبه نخست کشور را دارد، افزود: 110 واحد پستی در اصفهان به خطوط پرسرعت اینترنتی مجهز هستند و خرید و فروش الکترونیکی به خوبی می تواند انجام گیرد.

سعید رجالی گفت: بازارچه الکترونیک به تولیدکنندگان صنایع دستی این امکان را می دهد که محصولات اصیل خود را در غرفه های مجازی به نمایش بگذارند.