آرشیو چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۹۴۶
استان ها
۲۳

کوتاه

95درصد ظرفیت معادن آذربایجان غربی بلااستفاده اند

دنیای اقتصاد – ارومیه: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 95 درصد ظرفیت معادن آذربایجان غربی بلااستفاده مانده اند.

عبادالله اکبری ضمن اشاره به ضرورت احیای معادن استان، با اشاره به تنوع مواد معدنی موجود در معادن استان آذربایجان غربی اظهار کرد: از 69 ماده معدنی شناخته شده در سطح کشور، بیش از 52 مورد آن به استان آذربایجان غربی اختصاص دارد.

وی به ظرفیت های قوی استان در بخش معدن اشاره کرد و افزود: معدن تیتان با ذخیره قطعی 46 میلیون تن و با عیار 4.6 دهم درصدی دی اکسید تیتانیوم یکی از بزرگ ترین معادن کشور است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است.

3500 دستگاه تاکسی در اردبیل فعالیت می کنند

دنیای اقتصاد - اردبیل – مهدی حسین نژاد: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل گفت: در حال حاضر نزدیک به 3 هزار و 500 دستگاه تاکسی خطی و گردشی در استان اردبیل فعالیت می کنند.

ایمان اظهار کرد: بر اساس دستور شهردار اردبیل مبنی بر نظارت همه جانبه بر تاکسی ها در تمام نقاط شهر اردبیل و برابر هماهنگی های انجام شده با اداره حراست و اداره ارزشیابی شهرداری مرکز، کلیه پرسنل سازمان تاکسیرانی اردبیل در ساعات پایانی روز از ساعت 19 الی 21 در نقاط مختلف شهر کار بازرسی و نظارت بر تاکسی ها را انجام خواهند

داد.

تصویب مطالعات ایجاد تاسیسات فاضلاب 3 شهر استان زنجان

دنیای اقتصاد – زنجان: مدیر دفتر فنی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:مطالعات ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای قیدار، آببر، هیدج و صائین قلعه انجام و به تصویب شرکت مهندسی آبفای کشور رسید.

روشن دوست محمدی با اشاره به برگزاری مناقصه به روش BOT افزود: با توجه به پیشنهاد شرکت مهندسی مبنی بر برگزاری مناقصه احداث تصفیه خانه طرح های یاد شده این شرکت پس از کسب مجوز اقدام خواهد کرد.

وی همچنین اضافه کرد: طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب قیدار شامل احداث یک مدول تصفیه خانه با ظرفیت 62 هزار نفر و ساخت 110 کیلومتر شبکه و 1.5 کیلومتر خط انتقال است.