آرشیو شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۱۳
حوادث
۱۴

سرقت لپ تاپ بهانه قتل با کابل برق

مهر| سارق سابقه دار که برای شکنجه دوست خود او را با جریان برق به قتل رسانده بود پس از دستگیری، جزییات جنایت خود را فاش کرد.

صبح بیست و یکمین روز از خردادماه امسال مرگ مشکوک مردی از سوی ماموران حراست بیمارستان فیاض بخش به کلانتری 151 یافت آباد اطلاع داده شد.

در ادامه تیمی از ماموران برای بررسی موضوع در محل حاضر شده و دریافتند مرد 31 ساله به نام امیر بر اثر برق گرفتگی جان باخته است. سه مرد جوان به نام های ابوذر، حسین و جعفر که امیر را به بیمارستان منتقل کرده بودند برای تحقیقات به کلانتری منتقل شده که در بازجویی های اولیه مدعی شدند امیر هنگام سرقت کابل برق در خیابان هلال احمر دچار برق گرفتگی شده و جان باخته بود.

به دلیل اینکه فوت او مشکوک بود رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و ماموران کلانتری در بررسی های خود دریافتند زمان حادثه یکی از دوستان امیر به نام مراد که از سارقان سابقه دار است در محل حادثه حضور داشته است. 28 خرداد مراد در بزرگراه آزادگان دستگیر و به حضور خود در محل حادثه اعتراف کرد.

با توجه به حساسیت ماجرا رییس کلانتری به تحقیق از چهار متهم پرداخت که سرانجام یکی از آنها لب به اعتراف گشود و با تشریح جزییات قتل امیر گفت: روز حادثه در حال مصرف مواد مخدر بودیم که مراد مدعی شد امیر لپ تاپ و گوشی تلفن همراه او را سرقت کرده است به همین دلیل برای اینکه محل لوازم سرقت شده را لو بدهد مراد دست و پای او را بست و یک سیم برق به گردنش وصل کرد. امیر التماس می کرد که او را رها کنیم اما مراد کابل را به برق وصل کرد و باعث مرگ او شد. در ادامه او را به بیمارستان منتقل کرده و در طول راه نقشه سرقت کابل برق و مرگ امیر در جریان آن را طراحی کردیم.

سرهنگ عطاء الله سینکایی، رییس کلانتری 151 یافت آباد با تایید این خبر گفت: متهمان پس از اعتراف به جرم خود با قرار قانونی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.