آرشیو شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۱۳
حوادث
۱۴

ترفند 200 میلیونی زوج تبهکار برای سرقت

ایسنا| فرمانده انتظامی شهرستان کرج از دستگیری زوج سارقی خبر داد که در قالب خدمتکار از زوج پیرسرقت کردند.

سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان با بیان اینکه چندی پیش پرونده یی از سوی کلانتری 14 کرج با موضوع «سرقت» به این پلیس ارجاع داده شد، گفت: در بررسی پرونده مشخص شد که اواسط فروردین ماه فردی به نام «هوشنگ» با همدستی همسرش، از یک منزل مسکونی در منطقه فرمانیه تهران سرقت کرده که پس از آن به کرج متواری شده اند.

وی در تشریح جزییات این خبر با بیان اینکه بررسی ها نشان داد که این زوج سه ماه قبل از سرقت از طریق یک شرکت خدماتی برای کار به منزل فرد مالباخته معرفی شدند، گفت: سارقان با توجه به کهولت سن و ناتوانایی زوج صاحب منزل به راحتی در منزل آنها رفت و آمد می کردند.خیرخواهان با بیان اینکه بررسی ها نشان داد که سارق و همسرش به مدت چهارماه در کرج سکونت داشتند اما در فواصل زمانی کوتاه محل اقامت خود را تغییر می دادند که این روش شناسایی آنها توسط پلیس را با مشکل مواجه ساخته بود، گفت: ماموران محل آخرین سکونت این زوج در حیدرآباد را شناسایی کردند. با مراجعه به آن محل مشخص شد که فرد سارق پس از گذشت دو روز از سکونت در این منزل قرارداد را فسخ کرده و متواری شده است.

وی با بیان اینکه ماموران در آخرین اقدام خود برای دستگیری این سارق اقدامات اطلاعاتی ویژه یی را انجام دادند، افزود: ماموران این سارق را در منزل مسکونی یکی از اقوام خود در نوروزآباد شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه هنگام دستگیری این فرد مبلغ 13 میلیون تومان پول نقد، 6192 دلار، یک دستگاه تلویزیون 53 اینچ، پنج تخته فرش دست بافت شش متری و مقداری اسباب و اثاثیه منزل از وی کشف و ضبط شد، افزود: بررسی ها نشان داد که سارق از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نبوده و به موادمخدر نیز اعتیاد داشته به همین دلیل نقشه سرقت از منزل این زوج پیر را کشیده و با همکاری همسرش از آنجا سرقت کرده است.

خیرخواهان ادامه داد: این زوج قرص خواب آوری را در لیوان آب زوج صاحبخانه حل کرده و به همراه غذا به آنها داده و پس از بیهوشی اقدام به سرقت وجه نقد و وسایل آنها به ارزش حدود 200 میلیون تومان کرده و اموال مسروقه را در خودروی پرایدشان جاسازی و خارج کرده اند.