آرشیو یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۲۸
اقتصاد
۴

رکورد جدید؛ ورود شاخص بورس به کانال 50 هزار واحدی

شاخص بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته به روند صعودی خود ادامه داد و در تازه ترین رکوردشکنی خود با رشد بیش از هزار واحد برای اولین بار از کانال 50 هزار واحدی عبور کرد.

به گزارش ایسنا، بورس تهران بعد از یک هفته حرکت محتاطانه و توام با نگرانی، روند صعودی خود را از سر گرفت و دوازدهمین رکوردشکنی خود را در اولین روز معاملاتی هفته ثبت کرد. به این ترتیب شاخص بورس تهران که هفته گذشته و به دلیل نوسانات قیمت دلار دچار نوعی سردرگمی و آشفتگی شده بود، با ثبات بازار ارز به آرامش رسید و از روز چهارشنبه حرکت جهشی خود را با رشد قیمت شرکت های پتروشیمی آغاز کرد.

در حالی تثبیت نرخ ارز در نرخ های فعلی می تواند فرصتی برای تعدیل سود شرکت ها پدید آورد که بازار سرمایه در انتظار ارائه گزارش های سه ماهه و 12 ماهه برخی شرکت هاست که این گزارش ها به همراه بازگشایی نماد شرکت های پالایشگاهی می تواند شاخص بورس را براحتی از کانال های جدید عبور دهد.

بر این اساس، می توان گفت که آرامش سیاسی حاکم بر جامعه به همراه تثبیت بازار ارز و انتظار برای ارائه گزارش های جدید از شرکت ها موجب شد تا دماسنج بازار سرمایه به راحتی و برای اولین بار خط مقاومت 50 هزار واحدی را شکسته و در کانال 50 هزار و 471 واحدی قرار بگیرد.