آرشیو یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۲۸
اقتصاد
۴

فرار مالیاتی 25 درصدی در اقتصاد ایران

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان این که در اقتصاد ایران بیش از 25 درصد فرار مالیاتی شناخته شده وجود دارد، گفت: در تحقق درآمدهای مالیاتی همه مشکل مربوط به فرار مالیاتی نیست بلکه برخی معافیت ها مسائلی را ایجاد کرده است.

علی عسکری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تمام نظام های اقتصادی فرار مالیاتی وجود دارد و در اقتصاد ما نیز این اتفاق می افتد.

وی با بیان این که سایر کشورها با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند فرار مالیاتی را به حداقل می رسانند، گفت: طی یک ماه گذشته گزارش های منتشر شده از اروپا نشان می دهد که دولت ها در آلمان، فرانسه و انگلیس به دنبال به کارگیری ابزار های جدی تر برای جلوگیری از فرار مالیاتی هستند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ما نیز تلاش داریم که با مدرن کردن سیستم ها، توسعه اطلاعات، گردآوری اطلاعات از نظام مالیاتی و شناسایی مودیان فرار مالیاتی را کاهش دهیم.

وی با بیان این که مطالعات نشان می دهد در اقتصاد بیش از 25 درصد فرار مالیاتی شناخته شده وجود دارد، ادامه داد: در تحقق درآمدهای مالیاتی همه مشکل مربوط به فرار مالیاتی نیست بلکه برخی معافیت ها مسائلی را ایجاد کرده است زیرا گستره معافیت ها در برخی بخش ها بسیار زیاد است.