آرشیو یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۲۸
حوادث
۱۹

3 عضو باند با استفاده از بی سیم قلابی و متوقف کردن خودروها، خود را پلیس معرفی و اموال مردم را سرقت می کردند

نقشه مامور های قلابی برای سرقت از مردم

سه مامور قلابی که با متوقف کردن خودروهای مردم در مشهد و بازرسی از آنها، اموال و پول شان را سرقت می کردند، دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، سرهنگ احد کریمی، فرمانده انتظامی مشهد در این باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در کلانتری 36 مشهد از سه مامور قلابی به اتهام سرقت پول و اموالش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، روز حادثه راننده یک خودروی پراید و دو موتورسوار راهش را سد و خودرویش را متوقف کرده و با ادعای این که مامور انتظامی هستند، عنوان کرده اند طبق گزارش اعلامی مبنی بر حمل موادمخدر، قصد بازرسی از خودرویش را دارند و وی نیز اجازه داده آنها خودرویش را بازرسی کنند.

مامور های قلابی، سارق بودند

فرمانده انتظامی مشهد یادآور شد: سه مامور قلابی پس از بازرسی، محل را ترک می کنند و بعد از رفتن آنها متوجه می شود پول و اموال درون خودرویش به سرقت رفته است.

شکایت یکی پس از دیگری

وی خاطرنشان کرد: با شروع تحقیقات و چهره نگاری رایانه ای، جستجوی پلیس برای دستگیری سه مامور قلابی آغاز شد و در ادامه افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس، از سه مامور قلابی به اتهام سرقت اموالشان شکایت کردند.

با چهره نگاری رایانه ای از این سه متهم فراری، معلوم شد آنها همان افرادی هستند که پلیس در تعقیبشان است.

کریمی خاطرنشان کرد: جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری سارقان مامورنما ادامه یافت تا این که شامگاه جمعه، هفتم تیر ماموران کلانتری 36 مشهد هنگام گشتزنی در شهر سه مرد را در حال بازرسی از خودرویی مشاهده کردند و معلوم شد، آنها همان سارقانی هستند که پلیس در تعقیبشان است.

به این ترتیب هر سه نفرشان را دستگیر و از خودروی متهمان، یک دستگاه بی سیم کشف و ضبط کردند.

اعتراف مامور های قلابی

کریمی یادآور شد: در تحقیق از متهمان معلوم شد آنها با جعل عنوان پلیس، خودروهای عبوری در مناطق مختلف مشهد را به ادعای این که خودروی آنها مسروقه بوده یا در حال حمل موادمخدر هستند، متوقف و پس از بازرسی خودروها، پول، اموال قیمتی، گوشی تلفن همراه و مدارک موجود را سرقت می کردند.

فرمانده انتظامی مشهد افرود: متهمان با قرار قانونی برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره پلیس آگاهی مشهد قرار گرفتند. تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرایم آنها ادامه دارد.