آرشیو یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۱
جهان
۳۱

دیدارهای محرمانه امیر جدید قطر با اسرائیلی ها

یک منبع رسانه ای صهیونیستی از دیدارهای تمیم بن حمد، امیر جدید قطر با نمایندگان رژیم صهیونیستی در داخل و خارج از قطر پرده برداشته و فاش کرد این دیدارها پیش از شروع فرایند انتقال قدرت در قطر صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: انتقال قدرت در قطر پس از آن صورت گرفت که مسئولان امریکایی مطمئن شدند با انجام این تغییر در حاکمیت تفکرهای افراطی دینی وارد این کشور نخواهد شد.

این روزنامه به نقل از یک مسئول بلندپایه قطری در دوحه فاش کرد: اسرائیل و امریکا از جریان انتقال قدرت در قطر پیش از انجام این امر اطلاع کامل داشتند.

این مسئول قطری که روزنامه آحارونوت از وی به عنوان یکی از نزدیکان حمدبن خلیفه آل ثانی، امیر سابق قطر یاد کرده، اعلام کرد: مسئولان اسرائیلی با هدف اطلاع از گرایش های تمیم بن حمد و اینکه آیا وی قصد ورود به ماجرا جویی های خطرناک در مسائل منطقه را دارد یا خیر، چندین بار به شکل محرمانه در داخل و خارج از قطر با وی دیدار کردند. این روزنامه اعلام کرد شیخ حمد امیر سابق قطر نیز در دیدارش با نماینده اسرائیل تاکید کرده بود: انتقال قدرت مانند این است که من ماشین خود را به تمیم بدهم و موتور آن را من کنترل کنم، لذا ماشین به هر سمتی حرکت کند من به خوبی آگاهم و تغییر زیادی در مسیر آن ایجاد نخواهد شد.

امیر جدید قطر هفته گذشته تشکیل کابینه داد و دستورهایی صادر کرد.

روزنامه مصری الشروف نوشت امیر جدید قطر به یوسف القرضاوی مفتی اهل تسنن مصری 48 ساعت مهلت داده است خاک قطر را ترک کند و بدین ترتیب تابعیت قطری از وی سلب شود.