آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۳
اخبار کشور
۳

افشاگری تحلیلگر آمریکایی: ارتباط مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا با آیپک پیرامون تحریم ایران

«فرانکلین لمب» پژوهشگر منتقد آمریکایی در گزارشی از ارتباط مقامات بلندپایه وزارت خزانه داری آمریکا با لابی رژیم صهیونیستی- آیپک- و ارتباط آن با تحریم های وضع شده ضد ایران پرده برداشت.

این پژوهشگر آمریکایی در ادامه گزارش افشاگرانه خود با اشاره به ارتباط مقامات ارشد وزارت خزانه داری آمریکا با لابی آیپک می افزاید: «آدام سزوبین» مدیر دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا از ماه مارس سال گذشته میلادی که در این مقام قرار گرفته است بطور مداوم در جلسات کنگره آمریکا در مورد تحریم های وضع شده علیه ایران و همچنین در کنفرانس های برگزار شده از سوی لابی آیپک در مورد مسائل ایران و بحران سوریه شرکت کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نویسنده در ادامه می افزاید: «وی نقش بسیار مهمی در رایزنی برای وضع تحریم علیه دو کشور ایران و سوریه داشته است.» وی در ادامه می افزاید «این مقام وزارت دارایی آمریکا روابط نزدیکی با «دیوید کوهن» معاون وزیر خزانه داری آمریکا دارد و برخی اوقات صحبت های دوستانه آنان در مقر لابی آیپک انجام شده است. این دو در مورد تحریم های وضع شده علیه ایران مستقیما نقش داشته اند. از دید آنان هر کشوری که موضعی منفی نسبت به رژیم صهیونیستی داشته باشد می بایستی مشمول تحریم قرار گیرد.»