آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۳
اخبار کشور
۳

با هدف ارتقای روابط تهران- لندن درخواست جک استراو برای سفر به ایران

وزیر خارجه اسبق انگلیس گفت قصد دارد برای بهبود روابط ایران و انگلیس به تهران سفر کرده و با رئیس جمهور منتخب گفت وگو کند.

«جک استراو» وزیر خارجه اسبق انگلیس با استقبال از انتخاب «حسن روحانی» به عنوان رئیس جمهور ایران، گفت قصد دارد به زودی با هدف ارتقای روابط تهران لندن، به ایران سفر کند.

استراو که با شبکه بی بی سی مصاحبه می کرد گفت امیدوار است سفارتخانه های ایران و انگلیس مجددا بازگشایی شود. وی همچنین از ارسال پیام تبریک به روحانی خبر داد و گفت از آنجا که سفارت انگلیس در تهران تعطیل است، این پیام را از طریق سفارت عمان به رئیس جمهور جدید ایران فرستاده است.

«جک استراو» در حال حاضر نماینده مجلس عوام انگلیس و عضو گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلیس است. وی در سال 82 و در زمان آغاز مذاکرات اتمی بین ایران و سه کشور اروپایی، وزیر خارجه انگلیس بود.

استراو که پیش از این در مصاحبه های متعدد به تمجید از «حسن روحانی» پرداخته، در مصاحبه با بی بی سی هم آقای روحانی را شخصیتی حکومتی توصیف کرد «که همیشه می دانست درباره چه صحبت می کند و کاملا بر موضوعات مسلط بود».

به گزارش فارس، وزیر خارجه اسبق انگلیس در یکی از مصاحبه های پیشین خود آمریکایی ها را عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات معرفی کرده بود. وی در این مصاحبه هم گفت اگر در آن زمان توافقی حاصل می شد، «ایران با مشکلاتی که در هشت سال اخیر با آن مواجه شده، روبرو نمی شد».