آرشیو شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۴۵
صفحه آخر
۲۰
خبر

سوسک های غول پیکر

منبع: Odditycentral

همان طور که از اسمش پیداست سوسک غول پیکر بزرگ ترین حشره دنیاست.

سوسک های بالغ این گونه می توانند تا 16.7 سانتی متر رشد کنند و آرواره های این حشره به قدری قوی است که می تواند یک مداد چوبی را براحتی به دو قسمت تقسیم کند.

بنابراین تصور کنید چه بلایی می تواند بر سر انگشتان دست تان آورد. اما خوشبختانه این موجود ترسناک هیچ آسیبی به انسان ها نمی رساند.

سوسک های غول پیکر یکی از عجیب و غریب ترین موجودات ساکن زمین هستند.

آنها در اعماق زمین در جنگل های نواحی گرمسیری آمریکا زندگی می کنند و هرگز از زمین خارج نمی شوند مگر برای جفتگیری. این موجودات در دوره بلوغشان هیچ غذایی نمی خورند بلکه از اندوخته ای که در مرحله شفیرگی ذخیره کرده اند به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند.

این موجودات برای دفاع از خودشان هر موجودی را که به آنها حمله کند با آرواره های قویشان هدف قرار می دهند. البته آنها هیچ گاه بی جهت به موجودات دیگر حمله نمی کنند.

در مناطقی که زیستگاه این موجودات است صنعت اکوتوریسم رشد خوبی داشته است و همه ساله گردشگران بسیاری برای آشنایی با این سوسک های غول پیکر و دیدن محل سکونتشان به جنگل های کلمبیا، اکوادور، پرو، بولیوی، گینه و برزیل سفر می کنند. اگر گردشگری موفق شود یکی از این سوسک ها را به دام اندازد می تواند آن را به قیمت 500 دلار بفروشد.