آرشیو شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۴۵
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

دلال ها به دنبال پاداش ها

رضا پورعالی

پاداش مجوز ورود یک خودروی خارجی، همان زمان که به فوتبالیست ها در ازای صعود به جام جهانی داده شد با انتقادهای زیادی همراه بود، اما احمدی نژاد نه تنها به این انتقادها بی توجه بود که دو روز پیش در دیدار قهرمانان افتخارآفرین والیبال با اعضای هیات دولت، به آنها نیز علاوه بر پاداش 50 میلیونی، مجوز ورود یک خودروی لوکس را داد تا به اصطلاح فرقی میان فوتبالی ها و والیبالی ها نگذاشته باشد.

هرچند این توجه رئیس جمهور به قهرمانان ورزش درخور تقدیر است، اما سوال اینجاست که چرا پاداش این افتخارآفرینان باید به گونه ای باشد که دلال ها از آن بیشتر نفع ببرند.

دیروز برای گفت وگو با رئیس فدراسیون والیبال به این فدراسیون رفتم.

قرارمان را برای ساعت 10 صبح گذاشته بودیم، اما در همان یک ربعی که زودتر به دفتر محمدرضا داورزنی رفتم، با تماس هایی برخورد کردم که در نوع خودش جالب و غیرمنتظره بود. در همین زمان کوتاه دو نفر که خودشان را نمایشگاه دار معرفی کردند، در تماس جداگانه با فدراسیون والیبال خواستار خرید یکجای مجوزی شدند که هیات دولت به اعضای تیم ملی والیبال داده بود.

هرچند این تماس ها تا آنجا که من متوجه شدم برای آنها نتیجه ای در بر نداشت، اما قدر مسلم در نهایت، همه ملی پوشان والیبال همچون اعضای تیم ملی فوتبال مجبور خواهند شد مجوزهای خود را به نمایشگاه دارهای اتومبیل یا دلال ها بدهند، چراکه کاملامشخص است اکثر آنها تخصصی در وارد کردن خودروهای گرانقیمتی چون مازراتی، بوگاتی، آستون مارتین، فراری، لامبورگینی و پورشه ندارند.

در این شرایط باید پرسید چه کسی از پاداش افتخارآفرینان عرصه ورزش بیشتر سود می برد؟ خود آنها که با سپری کردن سخت ترین مرارت ها، فشارها و دور از خانواده بودن ها در فوتبال و والیبال حماسه ساز بودند یا دلالی که بدون هیچ زحمتی، با یک تلفن این مجوزها را به پول نقد تبدیل می کند و بخشی از این سود سرشار را به خود قهرمانان می دهد؟!