آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۹
اخبار کشور
۳

آغاز رسمی اعتکاف دانش آموزی از سحرگاه فردا

سرویس اجتماعی-

دانش آموزان سراسر کشور از سحر فردا اعتکاف خود را در مساجد آغاز می کنند.

به گزارش خبرنگار ما قرار بود اعتکاف دانش آموزی در ماه رجب صورت گیرد اما به علت همزمانی با امتحانات پایان سال این مراسم عبادی و اجتماعی در ماه مبارک رمضان صورت می گیرد.

یکی از دانش آموزان در تماس با خبرنگار ما ضمن ابراز خوشحالی از مصادف شدن مراسم اعتکاف امسال با روزهای ارتباط با خدا و ماه صیام گفت: در مراسم اعتکاف امسال که سه روز طول خواهد کشید برنامه های متنوعی در مساجد برگزار خواهد شد که دو برنامه تدبر در قرآن و آیات الهی و همچنین کلاس اخلاق که توسط اساتید حوزه و دانشگاه ارائه خواهد شد از ویژگی های برجسته آن می باشد.

وی تاکید کرد: با خودسازی که در این سه روز محور برنامه ها اعتکاف خواهد بود فکر می کنم بتوان تجلی از واقعیت رمضان که از آن به عنوان بهار قرآن نیز یاد می شود دریافت کرد. حسین هژبری معاون پرورش فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با ایکنا گفت: 393 مسجد آماده میزبانی از معتکفین می باشند که 207 مدرسه برای دانش آموزان دختر و 186 مدرسه ویژه پسران دانش آموز است.

وی تاکید کرد: با هماهنگی که صورت گرفته است دانش آموزان معتکف شب های احیا نیز می توانند در مساجد یاد شده به راز و نیاز با پروردگار بپردازند.

وی جنگ قرآنی و فرهنگی، حضور سخنوران از حوزه های علمیه، حضور فرهنگیان و مربیان دانش آموزان در این مراسم را از ویژگی های اعتکاف امسال عنوان کرد.