آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۹
اخبار کشور
۳

عراقچی: دولت یمن مسئول حفظ جان دیپلمات ایرانی است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: دولت یمن را مسئول حفظ جان دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن می شناسیم و انتظار داریم برای آزادی وی تلاش کنند.

سیدعباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با مهر درباره ربوده شدن دیپلمات ایرانی در یمن با تاکید بر اینکه به طور جدی در حال پیگیری این موضوع هستیم، گفت: دکتر صالحی روز گذشته با وزیر امور خارجه یمن دراین باره تلفنی صحبت کردند.

وی افزود: کاردار یمن نیز از سوی وزارت خارجه ایران احضار شده است و ما اعلام کردیم که دولت یمن را مسئول حفظ جان این فرد می شناسیم و انتظار داریم برای آزادی وی تلاش کنند.

عراقچی گفت: بقیه تلاش ها ادامه دارد و امیدواریم به نتیجه برسد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین درباره اخباری مبنی بر دست داشتن القاعده در این مسئله اظهار داشت: خبر تایید شده ای دراین باره نداریم.

عراقچی همچنین درباره کوهنوردان ایرانی گمشده در پاکستان نیز گفت: سفارت خانه های ایران در چین و پاکستان به شدت پیگیر این موضوع هستند.

وی افزود: با هماهنگی هایی که انجام داده ایم، دولت پاکستان یک هلی کوپتر و واحد تجسس را اعزام کرده که تاکنون نتیجه ای نداشته است و از افراد محلی استفاده می شود.

عراقچی تصریح کرد: تلاش های لازم با همکاری فدراسیون کوهنوردی و سفارتخانه های ما در اسلام آباد و پکن انجام می شود.

همچنین «حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر خارجه کشورمان خواستار اقدام جدی دولت یمن برای شناسایی عاملین ربایش نوراحمد نیکبخت وابسته اداری سفارت کشورمان در یمن و آزادی فوری وی شد.

معاون وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: در پی تماس تلفنی دکتر صالحی با همتای یمنی اتاق عملیات در وزارت خارجه یمن در این خصوص تشکیل شده و موضوع آزادی نوراحمد نیکبخت را پیگیری می کند.

گفتنی است، نوراحمد نیکبخت وابسته اداری سفارت ایران در صنعا روز یکشنبه توسط افراد مسلح ناشناس در مسیر منزل به سفارت ربوده شد.