آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۹

در سال آبی جاری رخ داد: کاهش 34 درصدی بارش ها در تهران و البرز

شرکت آب منطقه ای تهران از کاهش 34 درصدی حجم بارندگی در استان های تهران و البرز از ابتدای سال آبی جاری (مهر ماه 91) تاکنون در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته خبر داد.

از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 91) تاکنون، حجم بارش های ثبت شده در 11 ایستگاه باران سنجی استان های تهران و البرز با 34 درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته و 20 درصد کاهش در مقایسه با دوره بلند مدت 45 ساله نزدیک به 272 میلیمتر ثبت شده است.

این میزان در زمان مشابه سال آبی گذشته و همچنین دوره بلندمدت 45 ساله به ترتیب 412 و 340 میلیمتر گزارش شده بود.

گزارش بارش ها در تیر ماه امسال نیز با ثبت حدود پنج میلیمتر بارندگی، از کاهش 85 درصدی در مقایسه با تیرماه سال گذشته حکایت دارد.

این میزان در تیرماه سال گذشته در حدود 5/31 میلیمتر گزارش شده بود.

حجم ریزش های جوی استان تهران و البرز نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به پنج میلیارد و 339 میلیون متر مکعب رسیده است.

این میزان در زمان مشابه سال گذشته هشت میلیارد و 93 میلیون متر مکعب بوده است.

همچنین از کل کشور هم خبر می رسد که چهارمین هفته نخستین ماه تابستان 92 بدون بارندگی در کشور سپری شده است.

به گزارش ایسنا میزان بارش های کشور از ابتدای مهرماه 91 تاکنون به 228 میلیمتر رسیده که از هفته گذشته تاکنون بدون تغییر ثابت مانده است.

بارش 228 میلیمتری در سال آبی جاری در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته 16 درصد افزایش و در قیاس با دوره مشابه درازمدت سه درصد کاهش یافته است.

گزارش بارش های کشور همچنین حاکی است: بارش ها در دوره مشابه سال آبی گذشته و دوره درازمدت 43 ساله به ترتیب 196 و 235 میلیمتر ثبت شده بود.

همچنین در پایان هفته گذشته بیشترین افزایش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه ایلام دهلران با 117 درصد و بیشترین میزان کاهش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه سد نهبندان خراسان جنوبی با 54 درصد اختصاص داشته است.