آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۹

نامه جمعی از کشاورزان گلستانی به نمایندگان مجلس: دولت گندم را به قیمت اعلام شده خریداری کند

گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:

جمعی از گندمکاران شرق استان گلستان با ارسال نامه ای به مجمع نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت خرید گندم از سوی دولت اظهار نارضایتی کردند.

در این نامه آمده است: ما کشاورزان در سال زراعی جاری به علت ممنوعیت خروج گندم از استان دچار ضرر و زیان های زیادی شده ایم.در سال جاری نرخ تضمینی خرید گندم از سوی دولت 720 تومان اعلام شده بود که با توجه به نرخ تورم، به هیچ وجه پاسخگوی هزینه های کاشت، داشت و برداشت گندم نیست. رئیس جمهور برای جبران بخشی از ضرر و زیان کشاورزان، دستور پرداخت جایزه تشویقی به میزان 100 تومان برای هر کیلو گندم را صادر کرده و مبلغ 50 تومان نیز بابت حمل هر کیلو گندم به نرخ خرید گندم اضافه شد. یعنی هر کیلو 870 تومان متاسفانه این وعده عملی نشده و به دست کشاورزان گلستانی نرسید.

در بخشی از این نامه آمده است: استاندار گلستان نیز برای تامین گندم مصرفی استان دستور ممنوعیت خروج گندم از گلستان را صادر کرد که باز هم نمکی شد بر زخم گندمکاران استان، زیرا گندمی که بخش دولتی در داخل استان به قیمت 720 تومان می خرد و بخش خصوصی به قیمت 750 تومان خریداری می کند، در پشت مرزهای استان به قیمت 850 تومان مشتری دارد. از طرفی طبق سیاستهای دولت با آزادسازی قیمت گندم و آرد بعد از هدفمندی یارانه ها، این کالااز حالت تعزیراتی خارج شده و خرید و فروش آن آزاد شده است.

همچنین در خبرها آمده است که بخش دولتی بیش از نیاز مردم استان، گندم خریداری کرده است و این در حالیست که در اخبار چند روز گذشته قیمت خرید گندم از سوی دولت 820 تومان اعلام گردید، کشاورزان که از این خبر خوشحال شدند با مراجعه به مسئولان ذیربط متوجه می شوند که بخشنامه ای برای اجرای خبر چند روز گذشته از سوی دولت به آنها ابلاغ نشده است، یعنی قیمت همان 720 تومان است.

با توجه به موارد فوق ما گندمکاران درخواست رفع ممنوعیت خروج گندم از استان را داریم تا حداقل بخشی از خسارات ما جبران شود.