آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۹

نگارش کوچکترین قرآن جهان توسط هنرمند بیجاری

هنرمند بیجاری موفق به نگارش کل قرآن کریم در 633 صفحه با قطر 7 میلیمتر بهره گیری از فناوری لیزری بر روی شیشه شد.

روح الله شریفی شهروند خلاق بیجاری در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با نگارش این قرآن توانستم هفتمین برابر رکورد جهان اسلام را در این زمینه تغییر دهم.

وی با بیان چگونگی نگارش این قرآن اظهار کرد: نگارش این قرآن با استفاده از فناوری لیزری با دارا بودن توان خطای بسیار ناچیز در زمینه نگارش این کتاب آسمانی صورت گرفته است.

مبتکر بیجاری تعداد اختراعات و ابداعات خود را تاکنون 274 اختراع دانست و تصریح کرد: این اختراعات 3 سال رتبه ممتاز ملی و 3 سال رتبه ممتاز بین المللی را کسب کرده است.

شریفی نقطه بارز ابداعات و ابتکارات خود را بهره جستن از آیات قرآن، روایات و احادیث عنوان کرد.

وی از دیگر اختراعات و اکتشاف های خود به نگارش کوچک ترین نهج البلاغه جهان در یک میلیمتر اشاره کرد.

مخترع بیجاری تصریح کرد: کتاب نفیس نهج البلاغه دارای 2 هزار و 750 صفحه است که با فناوری میکروسکوپ های الکترونیکی قابل مشاهده و به 3 زبان انگلیسی، فارسی و عربی نگاشته شده است.

وی درباره کوچکترین نهج البلاغه دنیا نیز گفت: این کتاب کوچک اما پر محتوا و نفیس هفته آینده برای دفاعیه به ژنو و سپس بعد از یک سال قرنطینه در آنجا برای نگهداری به موزه آستان قدس رضوی انتقال داده می شود.

این مبتکر کردستانی به رتبه علمی ایران در زمینه ساخت میکرولنزها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر کشور ایران در فناوری تکنولوژی و میکرولنزها چهارمین کشور تولیدکننده دنیاست و میکرولنزهایی که ما می سازیم تا به حال در هیچ کشوری ساخته نشده است.

روح الله شریفی نویسنده کوچک ترین کتاب قرآن جهان از اهالی روستای چالاب حسن آباد یاسوکند بیجار دارای مدرک تحصیلی دکترای پاتوبیولوژی از مخترعینی است که با ثبت 274 اختراع از افتخارات کردستان و ایران اسلامی است.

لازم به ذکر است؛ شریفی هنرمند سختکوش بیجار گروس در حال حاضر دارای 2 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در شهرهای بانه و کرج است.