آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۹

آیت الله مصباح یزدی: بعضی ها نمی خواهند احکام اسلامی اجرا شود

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه امروز برخی مایل نیستند احکام اسلامی در جامعه مطرح شود گفت: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند برخی حتی از بیان شعارهای اسلامی خجالت می کشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی یکشنبه شب در جلسه درس اخلاق خود که در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد با بیان این مطلب افزود: آیا ملت حق دارند از میان چنین اشخاصی صاحب منصبان و الگوهای خود را انتخاب کنند؟ کسانی که تنها به مادیات و معیشت می اندیشند و به مسائلی چون گرانی دست می یازند باید بدانند امروز در کشوری پیشرفته از نظر اقتصادی مانند آمریکا، یکی از شهرها به نام دیترویت که کارخانه های بسیار و سرمایه گذاران فراوان در آن سکونت داشتند، به دلیل مشکلات اقتصادی ورشکسته شده و بنابراین نباید با بروز برخی مشکلات اقتصادی در داخل کشور همه ارزش ها مانند حجاب، فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه مشکلات مادی همواره در میان متدینان و پیروان راستین دین حق وجود داشته است گفت: برنامه الهی و نحوه کار اولیای او صحیح است اما باید بدانیم که دین تنها برای رفع مشکلات مادی نیامده و تا زمانی که مردم خود نخواهند خداوند کار دنیا و آخرتشان را اصلاح نمی کند.