آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۹
اخبار خارجی
۱۲

تشدید ناآرامی در حومه پاریس

منابع خبری از تشدید ناآرامی ها در فرانسه به دلیل اهانت پلیس این کشور به یک زوج مسلمان خبر می دهند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در ادامه آشوب های خیابانی در حومه پاریس که پس از برخورد پلیس فرانسه با یک زوج مسلمان آغاز شد، صدها نفر از ساکنان «تراپه» در سومین روز از اعتراضات خود با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

براساس این گزارش، معترضان دستکم 20 خودرو را به آتش کشیدند و شماری را نیز واژگون کردند. پلیس ضد شورش فرانسه هم که به طور شبانه روز در خیابان های این منطقه در حال گشت زنی است، چهار نفر از معترضان را دستگیر کرد.

ماجرا از حدود یک هفته قبل و تصویب قانونی در پارلمان فرانسه درباره ممنوعیت استفاده زنان مسلمان از «روبند» آغاز شد. آنطور که شاهدان عینی به خبرگزاری «رویترز» گفته اند پلیس فرانسه چند روز پیش پس از مواجه شدن با یک زوج مسلمان به زنی که دارای حجاب اسلامی بود اهانت کرد و این مسئله با اعتراض همسر این زن برقع پوش مواجه شد. پلیس نیز اقدام به بازداشت وی کرد. انتشار این خبر با خشم ساکنان این منطقه مواجه شد و ناآرامی های بعد از آن مقامات فرانسوی را نگران کرده است.مقامات امنیتی در فرانسه نگران تکرار آشوب های سال 2005 این کشور هستند که به دنبال کشته شدن دو نوجوان آغاز شد و تا مدت ها ادامه یافت.