آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۹
اخبار خارجی
۱۲

زد وخورد معترضان با پلیس ضد شورش در پایتخت فیلیپین

هزاران شهروند فیلیپینی همزمان با سخنرانی رئیس جمهور در اعتراض به شرایط بد معیشتی علیه دولت تظاهرات کردند و در چند نقطه با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدای روسیه، هزاران نفر در مانیل پایتخت فیلیپین دیروز در اعتراض به شرایط سخت کاری و نادیده گرفتن حقوق بشر همزمان با سخنرانی «بنیگنو آکینو» رئیس جمهور فیلیپین به خیابان ها ریختند.

براساس این گزارش، طول این تظاهرات به بیش از دو کیلومتر می رسید. قبل از برگزاری این تظاهرات پلیس ضد شورش به حال آماده باش درآمد.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردها و عروسک رئیس جمهور خواستار بهبود وضعیت حقوق بشر در فیلیپین شدند.

به گزارش یورونیوز این تظاهرات در نزدیکی مجلس این کشور برگزار شد.

براساس این گزارش، این تظاهرات در حالی برگزار شد که رئیس جمهور فیلیپین می گوید، بیش از سه میلیون فرصت شغلی جدید از زمان روی کار آمدن وی ایجاد شده است و کشورش با رشد اقتصادی همراه بوده است.

آکینو همچنین تاکید کرد کشورش از منطقه مورد مناقشه در جنوب دریای چین عقب نشینی نخواهد کرد و در نظر دارد نیروها و تجهیزات نظامی بیشتری در این منطقه مستقر کند.

همزمان با سخنرانی رئیس جمهور فیلیپین گروهی از تظاهرکنندگان ضمن آتش زدن تصاویر وی با نیروهای پلیس درگیر شدند.

فیلیپین، کشوری آسیایی در جنوب شرقی آسیا و درغرب اقیانوس آرام، بین دریای جنوبی چین و دریای فیلیپین واقع شده است.90 درصد مردم این کشور مسیحی و کاتولیک هستند و بیشتر مستعمره اسپانیا و آمریکا بوده است.