آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۶
ایران شوک
۲۳
وب شوک

لحظه های دلهره آور نجات نهنگ کوچک

گروه شوک: غفلت کارکنان پارک دریایی (سی وورد) در نجات بموقع یک نهنگ کوچک باعث خشم تماشاچیان این پارک شد.

حادثه هنگام هنرنمایی دلفین ها و نهنگ های دریایی در پارک آبی سی وود سان دیگو امریکا رخ داد و در حالی که مربیان حیوانات صحنه را ترک می کردند تا برنامه دیگری را اجرا کنند یکی از نهنگ های کوچک به خارج از استخر پرت شد و در همان وضعیت باقی ماند.

یکی دیگر از نهنگ ها که شاهد این صحنه بود برای نجات همنوع خردسال خود وارد عمل شد و بارها خود را به لبه استخر کشاند تا شاید بتواند نهنگ را به درون آب هل دهد.

اما با وجود تمامی تلاش هایش موفق به انجام این کار نشد.

کارلولئونیبوس 33 ساله که همراه همسرش اشلی و دخترش کاتیانا شاهد این صحنه بودند به وسیله تلفن همراهشان از این لحظات دلهره آور عکس و فیلم گرفته اند. در فیلم نهنگ مضطرب دیگری دیده می شود که مدام سعی می کند همنوع خود را نجات دهد.

بسیاری از تماشاگران خشمگین در طول کلیپ کوتاه با داد و فریاد خواهان کمک رسانی به نهنگ کوچک هستند و مدام مسئولان و مربیان را صدا می زنند تا این که یکی از مربیان سر می رسد و نهنگ را درون آب بر می گرداند.

سخنگوی پارک طی بیانیه ای اعلام کرد: چنین صحنه هایی هنگام نمایش بسیار عادی است. حیوانات کوچکتر و جوا ن تر به دلیل بی تجربگی دچار چنین حوادثی می شوند. آن ها برای آن که تکنیک های کار را بیاموزند احتیاج به زمان و تجربه دارند و در چنین شرایطی هیچ مشکلی برای حیوان به وجود نخواهد آمد.وی اضافه کرد: ایمنی و بهداشت حیوانات از بالاترین اولویت های مسئولان پارک است.