آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۶
ایران شوک
۲۳

ممنوعیت دیدار پدر بیمار با نوزاد

ممنوع الملاقات شدن پدر یک نوزاد به خاطر ابتلابه بیماری مرموز

گروه شوک: پدر نگران که برای تولد نخستین بچه اش پا به پای همسر باردارش و بیش از آن استرس و فشار را تحمل می کرد، دو هفته مانده به زمان به دنیا آمدن پسرش دچار بیماری ویروسی نادری شد که وی را چند هفته ای دور از خانواده نگه داشت.

تام گرینهالگ 27 ساله که سابقه زدن تبخال های مقطعی را داشت، این بار نیز با دیدن یک تبخال روی صورتش مثل همیشه شروع به درمان خانگی کرد اما یک روز ا ز اولین تبخال نگذشته بود که ناگهان همه صورت و گردن و حتی سینه او پر از لکه های دردناک، خشک و ملتهب قرمز رنگ شد که خارش زیادی داشت خانواده اش که این وضعیت را دیدند بلافاصله این پدر جوان را به بیمارستان رساندند و نخستین آزمایشات بیماری نادر ویروسی وی را تایید کرد. با این تشخیص پدر نگران در آستانه تولد بچه اش در اتاق قرنطینه تحت درمان قرار گرفت. پزشکان به وی هشدار دادند در صورت تماس با هرکس بیماری به وی منتقل شده و از آنجا که شدت آن زیاد است بروز آن در یک نوزاد قطعا باعث مرگش می شود بنابراین، این پدر تصمیم گرفت چند هفته ای دیرتر نخستین بچه اش را ببیند و تحت درمان بماند.

پزشکان معتقد بودند این ویروس احتمالا به خاطر تماس دست این مرد جوان منتقل شده است. فرضیه آن ها این است که به احتمال فراوان کسی مبتلابه گلودرد بوده و دسته در را لمس کرده و ویروس به جا مانده در تماس بعدی به بدن گرینهالگ وارد شده است.

این مرد چند هفته ای پس از تولد پسرش تا از بین رفتن همه زخم ها در قرنطینه ماند و سپس به خانه رفت. با این حال یک روز پس از نخستین ملاقات با پسر کوچولو، این نوزاد نشانه هایی از بیماری پدر را بروز داد. پدر نگران که از دیدن این علایم هراسان شده بود کودک را به بیمارستان رساند و با توجه به خفیف بودن بیماری اش به راحتی درمان شد. پزشکان اعلام کردند از آنجا که این بیماری در مراحل اولیه بود به سرعت درمان شد.