آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۶
زیست شهر
۱۷

سلام ایران

حقوق بازنشستگی بر چه مبنایی است: کارمند بنیاد شهید با 27 سال سابقه خدمت، رئیس اداره، جانباز 25 درصد و 65 ماه نیز حضور در جبهه دارم. دارای مدرک معادل دکتری و نویسنده 32 جلد کتاب هستم. اواخر سال 90 درخواست بازنشستگی پیش از موعد را دادم و با پر کردن سه سال سابقه از امتیاز جانبازی با 30 سال خدمت بازنشسته شدم. در هنگام محاسبه حقوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی حقوق دریافتی مرا درست نصف حقوق کارشناسان معمولی بنیاد شهید پرداخت کردند. با چه عوامل و محاسبه ای دریافتی من این مقدار کم است.

(نام محفوظ)

درخواست کمک یک شهروند: زنی 25 ساله ام که به همراه چند خواهر و برادر کوچکتر و پدر و مادر پیر و بیمارم در یک خانه مستاجری در کرمانشاه زندگی می کنم. به دلیل این که پدرم نمی تواند تمام وقت کار کند چند ماه کرایه خانه عقب افتاده و صاحب خانه هم پول پیش خانه را به جای کرایه های عقب افتاده خود برداشته است. حالانه پول پیش داریم و نه درآمدی که کرایه خانه را بپردازیم. صاحبخانه به ما گفته یک ماه مهلت تخلیه داریم. لطفا خانواده ما را یاری کنید.

زهرا رضایی آزاد – 40829

یک کیلومتری که هیچ کس مسئولیتش را قبول نمی کند: خروجی بلوار شهرستان آبیک در استان قزوین به شهرستان هشتگرد در استان البرز حدود 1000 متر است که سالیان سال است به دلیل تقسیمات کشوری پر از دست انداز، گودال و خاکی است و هیچ کدام از مسئولان شهرستان آبیک و هشتگرد آن را مرمت و آسفالت نمی کنند در حالی که روزی نیست به دلیل این مسیر خراب، تصادف و خسارت مالی به رانندگان تحمیل نشود. مردم تا کی باید منتظر این بی مسئولیتی باشند.

آبیک – موسوی – 41797

قانونی که در ارتش اجرا نمی شود: نظامی ارتش هستم. در آیین نامه های ارتش قانونی وجود دارد که افسرانی که در ارتش از دانشگاه افسری فارغ التحصیل می شوند به ازای سنوات درسی خود، یک ارشدیت به آن ها تعلق می گیرد. این قانون هم اکنون در نیروی انتظامی در حال اجراست و در مقطعی کوتاه نیز برای ارتش انجام شد، اما در حال حاضر این قانون برای نظامیان ارتش و سپاه پاسداران انجام نمی شود. ایراد کار کجاست؟

منصور تیموری- 41833