آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۲۶
ایران زمین
۲۸

میراث

گشایش موزه موقت مفاخر و علمای آذربایجان

تبریز- خبرنگار موزه موقت مفاخر و علمای آذربایجان در خانه فرهنگ تبریز گشایش یافت.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون رئیس جمهوری در آیین گشایش این موزه، با بیان این که علما و بزرگان سراج منیر و نور عالم هستی هستند، تصریح کرد: دعوت مردم به دین اسلام و نیکی ها وظیفه مشترک علما و انبیای الهی است که علما با اطاعت و تبعیت از انبیا، جهان اسلام را از انوار خود بهره مند کرده اند.

میرتاج الدینی، گفت: علما آفتاب عالم تابی هستند و از خطه آذربایجان نیز نمونه بسیاری از جمله علامه طباطبایی، امینی و جعفری ظهور کردند که جهان اسلام از نعمت پربرکت آنان برخوردار شده است. وی گشایش موزه موقت علما و مفاخر آذربایجان را مقدمه مناسبی برای برگزاری کنگره ملی با همین عنوان در تبریز دانست و اعلام کرد: برای برگزاری این کنگره باید اهتمام ویژه ای شود.

مرمت حفاظتی قلعه حسن آباد دامغان

دامغان- خبرنگار مرمت حفاظتی قلعه تاریخی روستای حسن آباد دامغان شروع شد.

حمید یزدانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: جمع آوری نخاله ها و الحاقی های مازاد، کاهگل دادن نمای ورودی و کنگره های بالای سردر از جمله اقدامات مرمتی درحال انجام در این قلعه تاریخی است. وی با اشاره به این که این بنای تاریخی از قلعه های تاریخی شهرستان دامغان است که در روستای هدف گردشگری حسن آباد واقع شده است، بیان کرد: مرمت این قلعه کمک شایانی به توسعه اقتصاد روستا و جذب گردشگر می کند. یزدانی با بیان این که این اثر از مصالح گل، خشت، چوب و سنگ ساخته شده است، افزود: مردم روستا در داخل این بنای تاریخی زندگی می کنند و این خود موجب حفظ و نگهداری قلعه می شود.