آرشیو چهارشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۵۴
جامعه
۱۷

تامین اجتماعی غیرسیاسی اداره شود

رئیس کانون کارکنان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان نمی تواند پذیرای مدیران نابلد و ناآشنا به مفاهیم بیمه های تامین اجتماعی باشد.

به گزارش مهر، محمد جعفری در نامه ای خطاب به رئیس جمهور منتخب، ضمن اعلام حمایت این کانون از برنامه های دکتر حسن روحانی به بیان انتظارات و توقعات مجمع مدیران و کارشناسان ادوار سازمان تامین اجتماعی از رئیس جمهور منتخب پرداخت.

جعفری تاکید کرده است که این سازمان دیگر نباید محل کارآموزی مدیران غیرحرفه ای و غیرمتخصص و دارای رویکرد و صبغه سیاسی باشد.

وی در نامه خود به رئیس جمهور منتخب نوشت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خدمات رسان و ارائه دهنده طیف وسیعی از خدمات اجتماعی به قشر عظیمی از آحاد جامعه است.

رئیس کانون کارکنان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی تاکید کرده است: بی شک کارکرد بیمه های اجتماعی که سازمان تامین اجتماعی محوری ترین و اصلی ترین متولی آن در کشور است، به لحاظ نقشی که در بازتوزیع درآمد و کاهش شکاف درآمدی جامعه، حمایت و صیانت از نیروی کار و اعطای آرامش خاطر و امید به آینده و تضمین حداقل های معیشت و سلامت ایفا می کند، یکی از ابزارهای تحقق عدالت اجتماعی و همچنین لازمه پیشرفت و تعالی کشور است و باید دولت یازدهم از همان ابتدا به این مقوله مهم عطف توجه کرده و به تقویت و استحکام آن بکوشد و از تجربه سه دوره دولت های قبلی که در اواخر دوره مسئولیت به نقش ها و کارکردهای سازمان تامین اجتماعی پی بردند، درس بگیرد.