آرشیو چهارشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۵۴
جامعه
۱۷

45 درصد معتادان کشور متاهل هستند

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: 45 درصد افرادی که در کشور به سمت مصرف موادمخدر گرایش پیدا کرده و معتاد شده اند، متاهل هستند.

فرید براتی سده در گفت وگو با ایرنا با بیان آن که 75درصد از این معتادان در گذشته دارای شغل و مهارت های مختلف بوده اند، درباره وضع اعتیاد زنان و مردان در کشور افزود: بانوان به طور معمول از طریق همسران خود معتاد می شوند.

به گفته این مسئول در سازمان بهزیستی، این در حالی است که آنان وقتی وارد مراحل درمانی می شوند، بیشتر از مردان بر ترک اعتیاد ماندگار هستند.

براتی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 350 هزار نفری معتادان در کشور، تاکید کرد: 135 هزار زن معتاد در کشور وجود دارد، این در حالی است که متاسفانه برچسب اجتماعی اعتیاد در جامعه میان زنان بیشتر از مردان است.

23 هزار کودک در مراکز تحت پوشش بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: اکنون 23 هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز تحت پوشش این سازمان نگهداری می شوند.

همایون هاشمی افزود: این در حالی است که از بدو تشکیل سازمان بهزیستی کشور در سال 59 و در طول این 33 سال فعالیت، 300 هزار کودک برای فرزندخواندگی به این سازمان سپرده شده است.

وی با بیان این که اکنون در تهران نسبت پذیرش فرزندخواندگی یک به 15 است، اظهار کرد: این مساله به آن معناست که برای دریافت سرپرستی هر یک کودک از سوی افراد، با 15 متقاضی روبه رو هستیم.

هاشمی با اشاره به ادامه پیگیری ها در مورد لایحه کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنان به دنبال رایزنی با شورای نگهبان برای رفع نهایی ایرادهای وارده به این لایحه هستیم.