آرشیو چهارشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۵۴
ایران
۱۵

ایران زمین

واگن های منوریل قم در راه ایران

شهردار قم گفت: بیش از 400 تیر منوریل قم نصب شده است و نیم ست از واگن های آن نیز در راه ایران است.

محمد دلبری با اشاره به پیشرفت فاز اول طرح منوریل قم افزود: عملیات سویل طرح منوریل قم در مرحله خوبی است و تاکنون بیش از 400 تیر در این طرح نصب شده و عملیات ساخت و نصب تیرهای باقیمانده نیز ادامه دارد.

وی افزود: در زمینه تامین ناوگان نیز از ابتدای ساخت طرح به دنبال تامین قطار این طرح بوده ایم و ماه گذشته بارگیری نیم ست از واگن های ساخته شده از کشور ایتالیا به مقصد ایران انجام شده است و این واگن ها اکنون در راه ایران است.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی تامین ناوگان، تحریم های علیه جمهوری اسلامی ایران است و به غیر از ناوگان، سایر تجهیزات و عملیات سویل توسط شرکت های ایرانی انجام می شود.

شهردار قم با اشاره به برنامه شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی در قم خاطرنشان کرد: منوریل یکی از خطوط حمل و نقل عمومی شهر قم است و در کنار آن، متروی قم و ناوگان اتوبوس و تاکسیرانی نیز در حال توسعه است تا زنجیره حمل و نقل عمومی در قم تکمیل شود. / ایسنا

صید میگو در صیدگاه «بحرکان» خوزستان آزاد شد

صید میگو در صیدگاه بحرکان استان خوزستان از امروز آزاد است.

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: براساس نتایج تحقیقات پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و تصویب کمیته مدیریت صید استان، صید میگو در صیدگاه بحرکان برای لنچ های صیادی استان و قایق های صیادی هندیجان از امروز تا اطلاع ثانوی آزاد است.

سیدرحیم مغینمی با اشاره به لزوم تجهیز همه شناورهای صیادی به سایبان و تجهیزات برودتی و ادوات استاندارد صید افزود: دارابودن گواهی سمپاشی معتبر برای شناورها و گواهی بهداشتی برای تمام خدمه شناورها الزامی است.

وی گفت: زمان مجوز صید هر سفر دریایی برای لنچ ها هفت روز و برای قایق های صیادی سه روز است و تخلیه و حمل و نقل میگوهای صید شده تابع مقررات طرح تحویل گیری و حمل و نقل بهداشتی آبزیان است و مسئولان کنترل کیفی بر مراحل مختلف تخلیه و حمل و نقل میگو نظارت می کنند. / ایسنا