آرشیو چهارشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۵۴
ایران
۱۵

احتمال جیره بندی آب در کاشان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان گفت: در صورت ادامه روند فعلی گرمای هوا در کاشان و آران و بیدگل، قطعا ده روز آینده قطعی آب شرب را در این شهرستان ها خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، محمدرضا اسدی ضمن هشدار به شهروندان کاشانی و آران و بیدگل نسبت به صرفه جویی در مصرف آب افزود: به علت افزایش دمای بی سابقه هوا در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل محدویت و قطعی مصرف آب در واحدهای صنعتی و فضای سبز در این شهرستان ها به مرحله اجرا در آمده است.وی میزان مصرف روزانه فعلی آب در شهر کاشان را به علت افزایش دما بیش از 98 هزار مترمکعب و نسبت به مدت مشابه سال قبل 4000 مترمکعب بیشتر عنوان کرد و گفت: میزان مصرف روزانه آب در تابستان سال گذشته کاشان 94 هزار مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان میزان درجه حرارت فعلی شهرکاشان را براساس نظر کار شناسان هوا شناسی 46 درجه عنوان کرد و گفت: اگر واقع بینانه بخواهیم بسنجیم درجه حرارت هوا در کاشان بیش از میزانی است که اعلام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که میزان مصرف آب در شهر پرجمعیت کاشان بسیار بالاست از شهروندان تقاضا داریم با صرفه جویی در مصرف آب جلوی قطعی آب را در این شهر بگیرند و شرکت آبفای کاشان را در برون رفت از وضع بحرانی یاری کنند.

اسدی تاکید کرد: افزایش هردرجه دمای هوا افزایش 5 درصدی مصرف آب را به همراه دارد، ضمن این که دمای هوا در آران و بیدگل 3 درجه بیشتر از کاشان است.