آرشیو پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۷۷
بین الملل
۱۹

السیسی: دوران گذار مصر باید زودتر تمام شود

ژنرال عبدالفتاح السیسی، رئیس ارتش مصر خواهان پایان سریع دوران انتقالی در این کشور برای بازگشت صلح و ثبات شد.

بنا بر گزارش ها ژنرال السیسی که ماه ژوئیه با مداخله نظامی موجب سرنگونی دولت محمد مرسی به عنوان نخستین دولت منتخب مصر شد، این اظهارات را هنگام سخنرانی در جمع سربازان و افسران پلیس این کشور در قاهره بیان کرد و گفت: پایان سریع دوران گذار می تواند به مصر که امنیت ملی آن با چالش روبه رو است، کمک کند. ژنرال السیسی از مردم مصر خواست به درستی از میزان مشکلات پیش روی جامعه که تسریع روند دوران گذار را ضروری می کند، آگاه باشند.

وی ضمن انتقاد از تلاش ها برای تضعیف ارتش و نهادهای امنیتی مصر گفت: کسانی که در این راه می کوشند کل کشور را نابود می کنند.

التحریر صحنه تجمع حامیان مرسی

السیسی در حالی درباره اختلافات داخلی هشدار داده است که هواداران محمد مرسی در میدان التحریر تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری رویترز، شاهدان گفتند که حدود 100 تن از هواداران محمد مرسی برای باری دیگر پس از برکناری او از قدرت در ژوئیه گذشته در میدان التحریر تجمع و شعارهایی در حمایت از او سردادند. بنا بر این گزارش ها هواداران محمد مرسی شعار می دادند «حکومت نظامی در مصر باید سرنگون شود.» همزمان با این تجمع نیروهای امنیتی مصر تدابیر شدید امنیتی در اطراف سفارت امریکا در قاهره اتخاذ کردند.