آرشیو پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۷۷
بین الملل
۱۹

استقبال طالبان پاکستان از پیشنهاد «آتش بس» علما

طالبان پاکستان با استقبال از پیشنهاد علمای این کشور برای آتش بس کامل بین دولت و شبه نظامیان، اعلام کرد در صورت پیشقدم شدن دولت حاضر به پذیرش آتش بس است.

به نوشته روزنامه داون پاکستان، «شاهدالله شاهد» سخنگوی طالبان پاکستان اعلام کرد که طالبان از درخواست علمای پاکستان برای آتش بس با دولت استقبال می کند.

وی افزود: اگر دولت با آتش بس تا زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح موافقت کند طالبان حملات خود را متوقف خواهند کرد. 2 روز پیش، شمار زیادی از علما و معلمان مدارس دینی پاکستان در بیانیه مشترکی، با اعلام نگرانی از اوضاع فعلی کشور، از دولت و نیروهای طالبان خواستند تا زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح، آتش بس کامل اعلام کنند.

شاهدالله شاهد با ادعای این که دولت در ابتدا حملات بر ضد شبه نظامیان را آغاز کرده است، عنوان کرد اگر دولت بتواند در توقف جنگ پیشقدم شود در آن صورت، طالبان نیز آماده است تا رفتار مشابهی از خود نشان دهد.

انفجار در مرز پاکستان و افغانستان

رسانه های پاکستان اعلام کردند: بر اثر انفجار بمب در مرز چمن در ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان نقطه مرزی مشترک با افغانستان؛ 6 تن کشته شدند. همزمان با حادثه انفجار بمب این مرز تا اطلاع ثانوی از سوی پاکستان بسته شد.

شبکه های خبری محلی پاکستان گزارش دادند: انفجار بمب در ساختمان گمرک بخش افغانستان در مرز مشترک با پاکستان؛ 12زخمی نیز برجای گذاشت. گزارش از منطقه مرزی چمن، حاکی از مجروح شدن 3 نیروی سپاه مرزی پاکستان در این انفجار است. خبری دیگر از پاکستان حاکی است، در جریان دو عملیات مشترک نیروهای تکاور و پلیس در شهر کراچی مرکز ایالت سند در جنوب این کشور 6 تروریست به هلاکت رسیدند.