آرشیو شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۱۶
رویداد
۲

بسیج از مرز 20میلیون گذشت

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان احساس وظیفه عمومی برای امر به معروف و نهی از منکر را ضروری عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر قبل از این که یک وظیفه شرعی باشد یک وظیفه اجتماعی است.

به گزارش مهر، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و حجت الاسلام تویسرکانی نماینده ولی فقیه در بسیج با اشاره به فعالیت های بسیج در امر به معروف و نهی از منکر گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش کامل داده شود تا افراد نادان و مغرض نتوانند امر به معروف و نهی از منکر را خشونت معرفی کنند چرا که امر به معروف و نهی از منکر در واقع هدایت محبت آمیز و مودبانه است و قرآن نیز تاکید نموده تا جایی که می گوید در مقابل خشونت ها نیز محبت کنید.

وی لزوم آموزش های نظامی و دفاعی در کنار سایر آموزش ها به صورت کلاسیک برای بسیجیان را یادآور شد و افزود: دشمنان می گویند همه گزینه ها روی میز است و ما هم در مقابل، گزینه های بسیج، سپاه، ارتش و... را روی میز داریم. در این دیدار سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تشریح برخی فعالیت های بسیج در زمینه نظام تربیتی صالحین، امر و نهی، فعالیت های ویژه بسیج در اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه اقتصادی، تلاش بسیجیان برای استحکام ساخت درونی نظام و اسلامی کردن علوم انسانی پرداخت. سردار محمدرضا نقدی خاطر نشان کرد: هم اکنون 200 هزار حلقه تربیتی بسیجیان در سراسر کشور تحت اشراف 11 هزار مربی، 1000 سرمربی و استادان و سرمربیان تحت اشراف نمایندگان ولی فقیه، ائمه جمعه و جماعات و روسای حوزه های علمیه فعالیت می کنند. سردار نقدی همچنین در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه گفت که آرزوی امام خمینی(ره) محقق شده و بسیج امروز از مرز 20 میلیون بسیجی سازمان یافته عبور کرده است.