آرشیو چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۵۰
صفحه آخر
۱۶

از سوی مقامات قضایی آل خلیفه صورت گرفت: احضار کودک 10 ساله بحرینی برای بازجویی

منابع خبری بحرین از احضار یک کودک 10 ساله بحرینی برای بازجویی و ادامه محدودیت ها علیه خانواده شهیدان خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری ها به نقل از پایگاه خبری «الوفاق»، منابع خبری وابسته به مخالفان رژیم بحرین اعلام کردند که مسئولان بحرینی «علی عیسی» کودک 10 ساله بحرینی را بازداشت و برای بازجویی به بازداشتگاه بردند.

این منابع افزودند، دلایل فراخوانی این کودک بحرینی مشخص نشده است اما احضار این کودک شگفت آور و عجیب است زیرا وی سن بسیار کمی دارد.

به گفته این منابع، دادستانی بحرین همچنین پدر شهید «علی الشیخ» را به 15 روز حبس محکوم کرده است و دلیل آن مشارکت وی در تظاهرات است.

این منابع تاکید کردند: حمله رژیم به پدران شهدا، فراخوانی و بازجویی و بازداشت آنها اقدامی وقیحانه است و این خجالت آور است که فرزندان شهید شوند و پدران آنها به جرم مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیزی که برای قصاص قاتلان برگزار می شود بازداشت و زندانی شوند.

گفتنی است رژیم بحرین با وجود اصرار مجامع جهانی برای عمل به توصیه های حقوق بشری موسوم به «بسیونی» به آن بی توجهی می کند و همچنان به اقدامات سرکوبگرانه خود ادامه می دهد. استفاده از گلوله های ساچمه ای و گازهای سمی از جمله اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین است.

از سوی دیگر رژیم آل خلیفه دستور داده که تمامی راه های سفر بحرینی ها به عراق طی چند هفته آینده برای برگزاری مراسم اربعین بسته شود. این اولین اقدام ضد شیعی رژیم آل خلیفه در چند سال اخیر نیست و رژیم بحرین تاکنون علاوه بر تخریب تعدادی مساجد و حسینیه ها، به سرکوب شیعیان این کشور پرداخته است.