آرشیو چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۵۰
صفحه آخر
۱۶

انفجار بمب در 3 شهر عراق 35 شهید و 70 زخمی برجای گذاشت

عملیات تروریستی در پایتخت و دو شهر دیگر عراق 35 شهید و 70 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ها، تروریست های فعال در عراق دیروز در بغداد، «موصل» و «طوز خورماتو» دست به حملات تروریستی زدند. انفجار در شهرک صدر که خونین ترین عملیات تروریستی دیروز بود، به تنهایی جان 17 غیرنظامی بی گناه را گرفت و 32 زخمی برجای گذاشت. انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه «باب الشام» بغداد نیز 3 شهید و 15 زخمی به دنبال داشت.

تروریست ها در موصل و طوزخورماتو نیز مردم را با انفجار بمب هدف قرار دادند. این دو انفجار نیز جان چهار نفر را گرفت و هفت مجروح برجای گذاشت. مجموع شهدای حملات تروریستی دیروز 35 نفر و مجروحان 70 تن اعلام شد.

دوشنبه گذشته هم یک قهوه خانه در محله شیعه نشین صدریه بغداد هدف انفجار دو بمب قرار گرفت. این عملیات تروریستی نیز به شهادت 17 تن و جراحت 37نفر دیگر انجامید. حملات دیگر تروریست ها طی روز دوشنبه نیز به مرگ 9 نفر انجامید. در همین حال شورای امنیت سازمان ملل اقدامات تروریست ها در عراق را به شدت محکوم کرد. 11 تروریست نیز که در دادگاه محکوم شده بودند، دیروز حکم شان به اجرا درآمد.

خبر دیگر از عراق اینکه، دفتر آیت الله «سیدعلی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق ادعای نخست وزیر ترکیه را رد کرد. «رجب طیب اردوغان» مدعی شده بود که آیت الله سیستانی بر ضرورت برکناری نخست وزیر عراق و رئیس جمهور سوریه تاکید کرده است.

همچنین منابع عراقی پیش بینی کرده اند طی اربعین امسال 25 میلیون زائر حسینی(ع) در کربلاحضور یابند.