آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۵۴
صفحه آخر
۱۲

خشم فلسطینی ها از طرح تل آویو برای غصب زمین های جدید

نوار غزه، کرانه باختری و شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی روز گذشته صحنه تظاهرات گسترده فلسطینیانی بود که در اعتراض به برنامه جدید تل آویو برای اخراج 40هزار فلسطینی از صحرای نقب اعتراض کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری ها، هزاران نفر از مردم کرانه باختری و شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی در اعتراض به اخراج 40 هزار فلسطینی از صحرای نقب تظاهرات کردند و با پلیس رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

در نوار غزه نیز صدها فلسطینی تظاهرات کردند و در محکومیت طرح تل آویو برای مصادره اراضی فلسطینی شعار ضد اسرائیلی دادند.

تظاهرکنندگان فلسطینی در مناطق مختلف ضمن سردادن شعار علیه رژیم صهیونیستی خواستار شروع انتفاضه سوم شدند.

تظاهرکنندگان فریاد می زدند، این طرح صهیونیستی بی پاسخ نخواهد ماند و ما همگی صاحبان حق در صحرای نقب هستیم و در کنار ساکنان آن باقی خواهیم ماند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی قصد دارد 40 هزار نفر از ساکنان جنوب منطقه نقب را مجبور به ترک روستاهایشان کند. این طرح نه تنها موجب خشم اعراب بدوی بلکه دیگر شهروندان فلسطینی شد و معترضان این اقدام اسرائیل را به اشغال بیت المقدس شرقی و کرانه باختری تشبیه می کنند و لذا خواستار لغو این طرح صهیونیستی هستند.

این در حالی است که پلیس رژیم صهیونیستی با تظاهرکنندگان درگیر و با استفاده از ماشین های آب پاش سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان داشت. معترضان نیز با پرتاب سنگ و آتش زدن لاستیک خودروها به دفاع از خود پرداختند.

پلیس اسرائیل عده ای از تظاهرکنندگان را مجروح و دست کم 28 فلسطینی را بازداشت کرد.