آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۵۴
صفحه آخر
۱۲

درگیری با ماموران آل خلیفه در مراسم تشییع پیکر شهید بحرینی

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به شرکت کنندگان در مراسم تشییع نوجوان شهید بحرینی حمله بردند و تعدادی را مجروح کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، نیروهای آل خلیفه به مراسم تشییع «احمد عبدالامیر» نوجوان 15 ساله بحرینی در روستای السنابس نزدیک منامه پایتخت این کشور یورش بردند که در نتیجه استفاده از گاز های اشک آور و گلوله های پلاستیکی برخی از شرکت کنندگان مجروح شدند. نیروهای امنیتی همچنین از ساعات اولیه روز گذشته همه راه های منتهی به منطقه السنابس را بستند تا مانع از حضور شرکت کنندگان در مراسم تشییع شوند.

احمد عبدالامیر روز جمعه بر اثر اصابت گلوله گاز اشک آور دچار حالت سوختگی شد که نیروهای بحرینی به آمبولانس حامل وی اجازه ورود به بیمارستان را ندادند و وی بر اثر شدت سوختگی جان باخت. در همین رابطه مسئول مرکز حقوق بشر بحرین گفت، ماموران امنیتی با یورش به زندان «جاو» به ضرب و شتم زندانیان پرداخته اند و زندانیان به خاطر همین بد رفتاری دست به اعتصاب غذا زده اند.

یک فعال حقوق بشر اروپایی که از نزدیک تحولات بحرین را پیگیری می کند اعلام کرد حکومت آل خلیفه فقط در صورتی که از سوی انگلیس و آمریکا تحت فشار قرار بگیرد زندانیان سیاسی را آزاد می کند.همچنین یک سازمان حقوق بشری مستقر در آمریکا از بازداشت نبیل رجب فعال حقوق بشری انتقاد کرد.

نبیل رجب از ژوئیه 2012 در زندان جاو در شرق بحرین در بازداشت به سر می برد.

تظاهرات مردم بحرین و اعتراضات سازمان های مجامع حقوق بشری برای آزادی این فعال حقوق بشری تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.