آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۵۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اهدای 120 ویلچر به معلولان نیازمند

120 دستگاه ویلچر به مناسبت روز جهانی معلولان با همکاری معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی و انجمن دفاع از حقوق معلولان در بین معلولان نیازمند تهران توزیع شد.

یحیی سخنگویی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در این مراسم گفت: امکانات سازمان بهزیستی محدود است و اگر امکانات این سازمان 10 برابر شود، همچنان قادر به پاسخگویی به نیازها نیستیم، چرا که جمعیت معلولان نیز هر ساله افزایش می یابد و امسال از 10 درصد به 15 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا نگهداری از معلول در خانواده مرسوم است، گفت: تقاضا برای نگهداری از معلولان در خانواده کاهش یافته است. بنابراین توصیه می کنیم اگر خانواده ها شرایط نگهداری دارند، اجازه ندهند این افراد از کانون گرم خانواده جدا شوند و سازمان برای رفع مشکلات این افراد، آنان را یاری می کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: اگر خانواده ای به هر علتی مشکلی برای نگهداری دارد، «طرح مراقبین» برای این افراد راه اندازی شده است و در پی آن افراد آموزش دیده سه ساعت در روز برای انجام خدمات معلولین و سالمندان به صورت رایگان به خانه ها اعزام می شوند. همچنین افرادی که قادر به نگهداری معلولین در خانواده نیستند، می توانند در این طرح ثبت نام کنند.