آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۵۴
اخبار کشور
۱۰

استاد دانشگاه تهران: یقین داریم آمریکا زیر قولش می زند

منوچهر محمدی، استاد روابط بین الملل گفت؛ نمی شود به آمریکا اعتماد کرد و یقین داریم آنها در توافق هسته ای زیر قولشان می زنند.

منوچهر محمدی، استاد دانشگاه رشته روابط بین الملل، در مراسم رونمایی از کتاب «امپریالیسم بشردوستانه»- نوشته ژان بریک مانت و ترجمه فواد ایزدی- گفت: رسالتی که 34 سال از آن غفلت شده است، این است که ما ماهیت و واقعیت استکبار و امپریالیسم را برای مردم خودمان تشریح کنیم.

وی افزود: 34 سال انواع جنگ، توطئه و تحریم ملت ما را قویتر از گذشته کرده است و اگر امروز هم می بینیم عده ای یک نوع نگاه خوشبینانه نسبت به آمریکا دارند باید بدانند که واقعا به اشتباه می روند. آمریکا تا ایران اسلامی را زیر پای خودش له کرده حس نکند آرام نمی شود.

این استاد دانشگاه درباره کتابی که در این مراسم رونمایی شد، اظهار داشت: این کتاب در حقیقت گوشه ای از جنایات امپریالیسم آمریکا را نشان می دهد ولی همه جنایات آن در این کتاب نیامده است. توصیه می کنم کار مطالعاتی و تحقیقاتی بیشتری در این حوزه انجام شود و محققان ما مورد به مورد جنایات آمریکا را مطالعه کنند.

محمدی گفت: امروز کتاب هایی در آمریکا راجع به فروپاشی این کشور نوشته می شود و سازمان های اطلاعاتی آمریکا نیز پیش بینی کرده اند که این حکومت با این شیوه 10 تا 15 سال بیشتر ادامه پیدا نخواهد کرد و یقین بدانید فروپاشی آمریکا بدتر از فروپاشی شوروی خواهد بود.

به گزارش فارس، وی در پایان سخنانش با اشاره به مسئله مذاکرات هسته ای ایران در ژنو اظهار داشت: آنها که دلبسته اند مسئله ما از طریق توافق حل شود چندان امیدوار نباشند چون به آمریکا اعتمادی نیست. فریب و دروغ اساس کار این کشور است. اگر انتظار داریم آنها حرف حق ما را بشنوند اشتباه کرده ایم و یقین بدانیم آنها مثل سال 82 زیر قولشان خواهند زد.