آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۵۴
اخبار کشور
۱۰

عضو هیئت رئیسه مجلس: لایحه بودجه سال 93 چهارشنبه تقدیم مجلس می شود

عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد لایحه بودجه چهارشنبه این هفته 13 آذر تقدیم مجلس می شود و انتظار می رود که رئیس جمهوری برای تقدیم این لایحه به مجلس بیاید.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا با اعلام این خبر افزود: تجربه سال های گذشته و با توجه به اینکه لایحه بودجه سال 1393 نخستین لایحه بودجه دولت آقای دکتر روحانی است، پیش بینی بر این است که رئیس جمهوری برای تقدیم این لایحه در صحن علنی مجلس حضور یابد.

سبحانی نیا با یادآوری اینکه در سال های گذشته روال بر این بوده که روسای جمهور لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند، افزود: البته یک بار به دلیل اختلافی که رئیس جمهوری سابق با مجلس داشت، معاون رئیس جمهور این لایحه را به مجلس آورد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با استقبال از اقدام دولت در ارائه سریع لایحه بودجه اظهار داشت: این برای نخستین بار است که دولت پیش از موعد قانونی (15 آذر) لایحه بودجه را به مجلس تقدیم می کند.

سبحانی نیا افزود: این اقدام دولت سبب می شود تا کار بررسی لایحه بودجه در مجلس نیز با دقت بیشتر و به دور از عجله بررسی و تصویب شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه بررسی لایحه بودجه در کمیسیون ها زمان بر است، گفت: با توجه به اینکه دولت پیش از موعد این لایحه را تقدیم مجلس می کند، نمایندگان نیز فرصت دارند تا طبق مهلت های قانونی ابعاد این لایحه را مورد بررسی قرار دهند.

وی پیش بینی کرد که لایحه بودجه در صورت تقدیم در 13 آذر ماه تا پایان دی ماه به صحن علنی مجلس بیاید.

همچنین «کاظم جلالی» رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی از حضور «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت در جلسه روز یکشنبه این فراکسیون خبر داد و گفت: دولت لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را تا روز چهارشنبه (13آذرماه) تقدیم مجلس می کند.

جلالی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران افزود: لایحه بودجه سال آینده به گفته نوبخت در دولت آماده شده است.