آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۵۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

مدیر عامل آبفای کشور: تعرفه های آب در سال 93 واقعی تر می شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به بالابودن هزینه های تامین آب آشامیدنی شرب نسبت به تعرفه ها و ضرورت کاهش مصرف آب، درصدد منطقی کردن تعرفه ها هستیم و این پیشنهاد در ستاد هدفمندی یارانه ها نیز مطرح شده است.

حمیدرضا جانباز، دیروز درگفت وگو با خبرنگار ایرنا در جاسک هرمزگان افزود: حدود 17 درصد از قیمت تمام شده آب از محل قبوض توزیع شده میان مشترکان شهری و 30 درصد قیمت آب شهری را از مشترکین روستایی دریافت می کنیم که با این تعرفه ها چرخه اقتصادی آب معیوب و تغییر تعرفه ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: درصدد هستیم تعرفه های آب را به شیوه ای مدیریت کنیم که مشترکان پرمصرف سهم بیشتری از قیمت واقعی آب را بپردازند و از محل این اضافه دریافت بتوانیم هزینه های مربوط به تامین، نگهداری و پایداری تاسیسات آب و فاضلاب را در دستور کار قرار دهیم که این مهم نیازمند عزم جدی و تعامل دولت و مجلس است.

جانباز گفت: در قالب واقعی کردن تعرفه ها موضوعاتی نظیر کیفیت و کمیت آب مناطق، نزدیکی و دور بودن منابع آبی به شهرها، نوع اقلیم مناطق و هزینه های انتقال آب نیز در قالب تعرفه های جدید تعریف می شود.وی با اشاره به اینکه استان های گرمسیری در این زمینه را مد نظر قرار دادیم، گفت: اگر به دنبال افزایش و پایداری خدمات آبرسانی هستیم، بایستی تعرفه ها متناسب با هزینه های اجرایی شود.