آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۵۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اجرای مترو در 2 شهر با سرمایه گذاری چین

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: برای اجرای طرح متروی شهرهای جدید گلبهار و بینالود به مشهد با سرمایه گذاران چین مذاکره می شود.

«محسن نریمان» روز یکشنبه در جریان بهره برداری از دو پروژه عمرانی شهر جدید بینالود افزود: با استفاده از امکانات و ارتباطات مالی موجود و نیز موافقت طرف چینی، پروژه های مذکور اجرایی می شود.وی اظهار داشت: برای دو شهر جدید گلبهار و بینالود هم ارتباطات جاده ای و هم ریلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لذا این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: هم اینک طرح مطالعاتی مترو برای شهر جدید بینالود در حال انجام است و مراحل آخر را طی می کند و کلنگ شروع به کار متروی گلبهار به زمین خورده اما به علت مشکلات اعتباری متوقف شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی کفاف اجرای این طرح ها را نمی دهد، گفت: به طور قطع باید از مشارکت بخش خصوصی و فاینانس و مشارکت های خارجی از جمله کشور چین استفاده کنیم.

نریمان افزود: بررسی های مجددی در رابطه با ارتباطات جاده ای و ریلی بینالود به شهر مشهد صورت گرفته که اگر این امکان و ارتباط و اتصال به محور ریلی استان فراهم شود یکی از چالش های فرا روی بینالود حل شده و عملاشهر جاذبه مناسبی برای سرریز جمعیت مشهد خواهد داشت.